Xbox Series X - Den svenska recensionen

Från sajten:

Xbox Series X lovar hur mycket som helst men riktigt så roligt skall vi inte ha.

Men vi får en konsol som tar vid där prestandataket är nått för den gamla generationen och det blir riktigt bra. Vi ser framförallt fram emot vad utvecklarna kan ge oss i kommande spel.

Produktlänkar

Men Peter för bövelen, soundbaren är ju i vägen! Hur klarar du av att ha det så?

Haha - du får se i recensionen av teven :slight_smile:

Jag går från en day one Xbox one till denna med gamepass på tisdag. Spelar inte så mycket men man måste tänka på barnen! :slight_smile:

1 gillning

Jag tror du kommer bli nöjd :slight_smile:

Hittade en kanal på youtube som avhandlar tv och han tar upp tv köp och spelkonsoller.

HDTVtest

Ca 7.08 minuter in i videon pratar han om hdmi och spel. Själv tycker jag att hela videon är intressant.

Mer från HDTVtest

Bäst tv för nya Xbox och PS.

Nu när jag har packat upp boxen så är mina reflektioner.

1: Den är inte så snygg, totalt intetsägande och inget jag tycker är snyggt att ha framme. Det jag har sett på youtube och så, där framstod den som snyggare. En svart intetsägande låda, inget för mig, ner i en låda så jag inte ser den.

2: Jag hatar att behöver ladda ner alla spel igen, tar sådan låååång tid.

3: De borde ha fixat, (säg till om de har de), en tillfällig molntjänst för sparade spel, man laddar ner en app som tankar upp sparade spel till molnet, där de ligger i typ en vecka, som man kan dra ner på den nya.

4: Den lilla instruktionsgrejen man fick med skulle ha varit tydligare, nu upplevde jag att språken stod huller om buller.

5: Gillar att jag kan använda min gamla kontroll. Tidigare versioner kan man ha haft en helt okej kontroll som över en natt åkte ner i någon låda som man aldrig mer öppnade.

6: Har jag missat att den inte har alla möjliga ljudutgångar? Vet i fasiken vad de kallas men har en såndär smal sladd tjosan från en soundbar och jag hittade ingenstans att trycka in den.

2 gillningar

Du behöver inte ladda ner alla spel igen.

1 gillning

Du menar en toslink? Kan du inte sätta in soundbaren i teven i stället?

Nej, min sovrums tv har 2 hdmi in… det är sant och det är tragiskt.

Och den har inte en ARC-funktionalitet på en av dem?

Jag vet inte vad ARC är, vi snackar en TV från 2016 typ, Samsung 58"LED UE58H5204AK.

Är den från 2016 har den nästan garanterat ARC (Audio Return Channel) - det betyder att du kan koppla in din Soundbar via HDMI om din Soundbar har en sådan in i teven och sedan skickar teven ljudet ut till Soundbaren. Även det ljud som koommer från inkopplade enheter och inbyggda appar etc.

Men jag har bara två HDMI och de är upptagna, tvn suger på så sätt. Vem fasiken gör en tv med bara 2 hdmi, jo Samsung.

Jag hittar säkert någon lösning, eller så blir det en ny tv under Black Friday.

Haha, finns billiga HDMI-splitters dock :slight_smile:

Har köpt 2 olika och inget av dom har funkat med tvn. :frowning:

Det är ingen höjdartv, men jag fick den för 2500 för typ 3 år sen.

En positiv grej, den var enkel att få in i Google home!

Tidigare har jag inte lagt in mina boxar så jag blev positivt överraskad att det funkade smidigt.

Lirat lite Call of duty multiplayer, oj vad fort banan laddar för mig, får sitta och vänta på dom andra i minst fyra-fem sekunder. Där märkte man direkt att den processar saker snabbare.

Fyra - fem sekunder kanske inte låter mycket men det märks när man lirar.

Ja det är nice med snabba laddtider. Framförallt är det SSD-minnet som ger det!