Wyze släpper prisvärd trådlös utomhuskamera

Från sajten:
image

Företaget Wyze har presenterat sin första utomhuskamera som består av en basstation och en kamera vid namn Wyze Cam Outdoor.

Kameran spelar in i 1080p och batteritiden sägs vara upp till 6 månader. Med inbyggd mikrofon och högtalare kan du kommunicera med någon om behovet uppstår. Dessutom finns mörkerseende, 8x digital zoom och IP65 så den står emot det mesta som väderleken utsätter den för.

Priset för basstation och en kamera ligger på USD 49,99 och vill du köpa till fler kameror är priset USD 39,99 vilket väl får anses vara riktigt slagkraftigt.

Wyze Cam Outdoor

Wyze Cam Outdoor spelar in dels till microSD-kort (32 GB) men det finns även en molntjänst som är gratis samt mot avgift för längre lagring. Den kostnadsfria molntjänsten spelar in 12 sekunder vid detektering av rörelse som sedan sparas i molnet i 14 dagar. Den betalda tjänsten för lagring sägs hamna på USD 1,49 per kamera vilket också får anses vara ganska prisvärt.

Wyze Cam Outdoor som reskompis?

En unik funktion med denna utomhuskamera är att du kan ta med den på semestern, utan att behöva ta med basstationen. Kameran har ett reseläge vilket innebär att du kan sätta upp den på ditt hotellrum och ha koll på vad som händer när du inte är på rummet. Den använder då en wifi-hotspot som din smartphone ansluter till – ganska smart faktiskt.

Kameran laddas via micro-USB och kan fästas med magnet eller skruv vilket möjliggör en del olika sätt att hålla koll på din omgivning på – i ett träd till exempel.

Det går att beställa kameran via deras hemsida och huruvida den kommer att säljas i Sverige framöver återstår att se men för den kreativa så finns det vägar att få hit den här också misstänker vi.

Källa: Wyze

Jag har länge varit på jakt efter Wyze-kameror men det verkar inte finnas något smidigt sätt att få hit dom

Har du kollat på Xiaomi xiaofang? Typ samma kamera om jag förstod det rätt. Jag kör dessa med CFW. Funkar bra. Har köpt både ifrån Wish och Gearbest.

Går det att köra custom firmware på dem längre? Trodde det var uppdaterat på nya enheter som tog bort möjligheten

Nog svårt att säga så tidigt, men skulle gissa att det kommer iallafall.

Du har nog rätt. Jag köpte mina Xiaofang och Dafang för ett par år sedan. Använde då denna:

Har ett par extra Xiaofang liggandes. Kanske läge att sälja…

Alltså så snygga! Raka kanter är underskattat!