WWDC 2022 (MacBook Air M2 börjar säljas)

What is this sorcery!?

Fick tipset från @nikka.

Testade att söka på mitt förnamn.
"Annons https://lastnames.myheritage.com/XXXX/meaning"
Överst i träfflistan.

Inte annonsfritt, men kanske bra för integriteten.

De hämtar sina sökresultat från Google, till skillnad från DuckDuckDo som samarbetar med Bing.

Kanske köp/samarbete med AnkaAnka Gå? :star_struck:

Jag vet inte om du har noterat att namnet på tråden är inte "dåliga vitsar".

Låter bara roligare (än vad det redan gör) på svenska. Kört DuckDuckGo i flera år. Trist att inte fler tjänster översätts direkt till svenska.

1 gillning

OK, vi börjar driva lite Off Topic men jag är glad att vi inte har mer tjänster som är automat-översatta därför att översättnings robotarna är så oerhört dåliga på språk. Ord för ord OK men syntax HELP!!!

1 gillning

Ja verkligen, kan bli helt "magiska" översättningar ibland... :man_facepalming: (för att komma in på ämnet igen.. :wink: )

Sitter och hoppas på AirPods Pro 2, men lär nog först dyka upp till någon iPhone/iPad event som en liten del av det senare i höst.

Är det inte så att om det finns något att utveckla till hårdvaran så presenteras det på WWDC?

1 gillning

Såg senaste Macbreak weekly på youtube. Tror inte det blir någon hårdvara alls på eventet, om man ska tro på deras analyser. Det är främst en konferens för mjukvara.
Den första Homepoden visades väl upp på ett sånt event men blev flera månader försenad. Tror det är ett misstag som de inte vill göra om igen.
Apple är inte Google så jag tror de väntar till höst/vinter med att visa upp något och då går det nästan omgående att beställa.

Från sajten:
image

Ikväll 19:00 svensk tid är det äntligen dags för Apple att visa upp sina nya mjukvaror och med lite tur kanske även lite hårdvara.

WWDC går av stapeln idag och äntligen ska vi få se vad Apple har kokat ihop för nya funktioner till sina olika produkter. Det har även ryktats om att Apple kanske kommer att visa upp en ny MacBook Air och om ett par timmar vet vi om det ryktet stämmer. Vi kommer som alltid hålla låda under eventet och prata om det som Apple visar upp. Vill du inte missa det så tycker vi att du hoppar in på vår YouTube-kanal och prenumererar så kommer du få en notis så fort vi drar igång.

WWDC går att se på följande sätt ikväll, 19:00:

  • Titta på Apples YouTube-kanal
  • Titta på Apples hemsida
  • Titta via TV-appen på Apple TV, iPhone, iPad eller på din Mac

 

Vad hoppas du att Apple visar upp ikväll? Lämna gärna en kommentar på vårt fantastiska forum.

1 gillning

Är det idag det går av stapeln?

1 gillning

Tror det. :upside_down_face:

HomePod på svenska. Kom igen nu Apple!!!

Är ingen högoddsare att det kommer når iOS 16 släpps i höst.

Alltså, om man inte gjort detta tidigare, alltså följt med simultant i en youtubesändning samtidigt som man kollar eventet, kan någon ge exempel hur det ska gå till? Vad är er favorit-set-up?
Dubbla fönster i datorn? dubbla flikar på iPad? Hur gör ni andra? Obs – jag behöver köra allt via lurar.

Jag brukar kolla på Apples Keynote utan några som sitter och kommenterar.

Lyssnar givetvis på när @Marcus_Attefors blir besviken i efterhand för det vill man inte missa.

2 gillningar

Nu släckte de Apple Store inför kvällens event

The Apple Store is down! The average Store downtime is about 3 hours and 37 minutes – istheapplestoredown.com/alarm

1 gillning