Woody Allen ångrade sig - ska inte gå i pension

Från sajten:
image

Den 86-årige Woody Allen kände att det är dags att pensionera sig från filmskapandet och hans kommande film “Wasp 22” blir den sista han gör – men så blir det alltså inte.

Det var i en intervju med den spanska tidningen La Vanguardia Woody Allen berättade att är dags att lägga filmskapandet på hyllan och istället gå i pension. Men att ligga i hängmattan hela dagarna verkade inte locka då han samtidigt berättar att hans nästa projekt blir en roman och det är skrivandet som kommer vara i fokus.

Det verkar dock som att den spanska tidningen inte riktigt lyssnade på Allen för enligt honom själv sade han att han funderade på att inte göra fler filmer då han inte gillar att många filmer idag skippar biografer och går direkt upp streamingtjänsterna istället. Han fortsätter med att berätta att han nu är i Paris och ska spela in sin 50:e film. Och den där romanen blir det inte heller något av då allt fokus ligger på filmskapande. Tokigt det kan bli ibland.

Via indiewire

Här kommer det.... jag har aldrig förstått hans storhet. Ungefär lika tråkig som snubben i Curb Your Enthusiasm.

3 gillningar

Det där är ett så hemskt uttalande så hela Teknikveckans framtid står och hänger på en väldigt skör tråd.

1 gillning

Då ska du inte se ”Whatever Works” (2009). Manus och regi av Woody Allen och Larry David i huvudrollen.

2 gillningar

Bryr mig inte om honom, tycker alla gamla gaggiga gubbsjuka gubbar kan sluta göra film.

3 gillningar

Jag har den i min watchlist är den bra?

Du kommer att gilla den.

”Hannah och hennes systrar” (1986) var länge en av mina favoritfilmer.

2 gillningar

Woddy borde hålla sig borta från både Hannah och hennes systrar.

2 gillningar

Hannah spelades av hans exfru. Han håller sig långt borta från henne.

Men vi pratar här om filmens motsvarighet till Steve Jobs. Gånger två. Kvalitetsnivå är ju magisk.

Sedan har ju Allen sjunkit i aktning pga av att han fingrar på mer än manuset.