Wolverine går inte i GTA VI:s fotspår

Från sajten:

Det var många som blev upprörda över att Rockstar har valt att inte använda sig av fysiska skivor om man köper GTA VI. I stället ligger det en lapp med en kod i förpackningen. Insomniac Games har i ett svar på X berättat att Wolverine kommer att ha en skiva i fodralet om man väljer att köpa den fysiska utgåvan. Att Rockstar har valt att inte skicka med någon skiva är förmodligen startskottet för den helt digitala eran där fysiska spelmedier försvinner.

Själv tycker jag att det känns meningslöst att ens erbjuda GTA VI som en fysisk utgåva när det ändå bara ligger en lapp i kartongen. Vad tycker ni?

X

Skulle bli 10 diskar om det skulle släppas på fysisk media. Priset skulle förmodligen bli ännu högre.

Spel till Switch har ju jobbat så – i andra fall är kortet i princip tomt och i stället bara är en aktiviering för att ladda hem allting till Switch:en.