Windows 11

Gött med nytt och fräscht utseende, kör just nu 11:an och det flyter på bra. Hoppas på uppdateringar i insiderutskicken, finns ngr buggar.

njaaa… TPM 2.0 kom 2019.
vill minnas TPM 1.2 kom… 2014?. Om 2.0 är kravet så är det lite illa.

Läste om en surface pro 2018 som hade failat på TPM delen…

Det började sälja datorer med TPM 2006. Att TPM 2.0 skulle vara ett krav är debunkat. 1,2 gäller som lägsta version. I nästan alla fall är det avstängt från början och måste aktiveras dock.

Det enda positiva är att man fick tummen ur och beställde en ny dator. :joy::joy:

hmm… undra varför så många med bara 1.2 failar?

De har väl inte aktiverat det. Det är ju av som standard.

Nu blir det intressant då Inet hävdar att datorn ovan jag länkade till inte har TMP 2.0. Kan det vara möjligt?

Finns det någon anledning till att det inte är aktiverat?

Ja det är väldigt få datorer som har det som inte är märkesdatorer. Mitt nya moderkort kan inte ens få in modulen. Men det är lugnt för processorn stödjer minimikravet.

Lite kul då jag har en liten dator av enklare modell hemma som har det. Därför utgick jag från att alla nya har det. Men, men MS får kanske ändra på kraven om de vill behålla kunderna. Kag får ju en ny dator i vilket fall. :joy::joy:

Haha fast det här med 2.0 har ju blivit någon vandringssägen - Microsoft stödjer lägre kravet som finns k de flesta datorer men folk kollar ändå på datorer som skall stödja 2.0 av anledning :slight_smile:

Man vill ju ha det värsta. :joy::joy:

haha, det räcker inte med kryptering du vill ha kryptering 2.0 så att säga!

1 gillning

Har en liten billig bordsdator på jobbet och där ser det ut så här.

Antar att det är en märkesdator va?

Japp Lenovo.

Yes, de har nästan alltid det, stationära så väl som bärbara. Men moderkortstillverkarna för BYO-datorer har inte anammat det. Inte ens en slot att sätta in en modul för det på väldigt många.

Den jag beställt är ju en Acer så det borde ju vara safe.

Ja det tror jag absolut :slight_smile:

1 gillning

Om någon vill testa!

2 gillningar