Windows 11

Kanske är grafikkortet som heter NVIDIA GeForce GTX 650, ett sånt hade väl @Esse typ 1981. :joy::joy:

Här är grundspecen för 11:an.

TPM 2.0.

Utf.

Hur kollar man det? Eller är det klart att jag inte har detta?

Tryck WIN+R och kör tpm.msc så ser du.

1 gillning

Gick inge bra. :joy::joy::joy:

1 gillning

TPM 1,2 är kravet

Körde för team red på den tiden, dvs ATI!

Ja gick bra i början, sedan så fick jag fetenej, kollade då supportsidorna där jag köpt det och då sa de “Det kommer fungera om du använder den här processen…” och jag var helt övertygad om att det inte skulle göra det, särskilt inte med de valen man skulle göra i växeln - väldigt ologiskt. Men det gjorde det :slight_smile:

Det lutar åt att jag inte har ett sådant chip. Kollade i BIOS, fanns inget där.

Din CPU är ändå 8 år så kan vara dags för en uppgradering nästa år. :slight_smile:

2 gillningar

Tråkigt att MS har gjort en apple i detta.

1 gillning

Det där med att den kommer ihåg fönster på externa skärmen minns jag är en drivrutin grej.
Vill minnas lenovo hade den funktionen.

2 gillningar

Yep, flera tillverkare har det. Trevligt om det kommer med by-default. :slight_smile:

2 gillningar

Ser så ut, bara att vänta tills de släpper 11:an då så man får med den och inte behöver uppgradera från 10:an. Det bästa med datorbyte är ju att man får ett rent system.

2 gillningar

Biffa upp säkerheten?

Den här blev jag lite sugen på, får se hur det ser ut när 11:an släpps.

https://www.inet.se/produkt/1978445/acer-conceptd-300-i7-32gb-1tb-rtx-3070#specifikationer

Där det står specification version 2.0, nere till höger, betyder det att man har TPM 2.0?

jo det ju självklart viktigt.

Det ska vara en uppdatering på väg för appen som mer tydligt visar hard/soft-nivåerna som behövs för att kunna köra W11.

Lite rörigt än så länge.

1 gillning