Windows 11 får AI-boost med nya Copilot+-funktioner

Från sajten:

Microsoft har precis börjat rulla ut sin stora Windows 11-uppdatering för 2024, version 24H2. AI-assistenten Copilot+ får nya smarta funktioner.

I den nya uppdatering får vi bland annat “Click to Do”, en funktion där Copilot kan hjälpa dig direkt på skärmen – oavsett om du vill radera objekt i bilder eller få en lång text sammanfattad. Med ett enkelt klick på Windows-knappen och anvisningar för din åtgärd är hjälpen där på ett ögonblick.

Andra spännande nyheter är uppskalning av bilder i Photos-appen och AI-drivna redigeringsverktyg i Paint. För den som är säkerhetsmedveten har Microsoft också förbättrat säkerheten kring Recall, en funktion som gör att du kan återkalla tidigare skärmaktiviteter.

Uppdateringen kommer gradvis att bli tillgänglig för alla från och med idag, med fler funktioner som landar i november.

Fick den precis. Hatar Copilot som dyker upp i tid och otid. Har inte orkat kolla hur man stänger av den.

Som gemet i word? :rofl:

2 gillningar

Exakt, en jobbig jävel. :joy:

1 gillning

Hela AI-tåget börjar likna 3D-TV – alla pratar om det, men det är överhuvudtaget inte kunddrivet.

5 gillningar

Men detta var grejer!
17559_264925551378_1815350_n

Åke Whilney for the president. :joy::joy:

Jag har haft kvar mina till relativt nyligen. Har för mig att barnen hadde sönder dem. Det var ett tag sedan....

Exakt. HTC hade väl en 3D-mobil också vill jag minnas?