Widgy for iOS

Kör ni Widgy till iOS? Jag har precis laddat ned det och börjat testa lite. Kul app och resultaten går att styra i ganska stor utsträckning även om Apple begränsar det hela lite. Inte testat att göra något för watchOS eller till iOS låsskärm än dock.

2 gillningar

Kör Widgetsmith för att göra motsvarande saker.

apparna nertill istället för uppe e ju drömmen !!!

1 gillning

Jag testkörde den rätt mycket för några år sedan när den kom men det var inget för mig.

Jag vet inte om det har ändrats sedan dess men den kunde inte hämta upp data från diverse källor dynamiskt utan man var låst till de olika datatyperna som utvecklaren hade byggt in i appen.

Jag ahr den också men tyckte den såg så ful ut och jag förstod inte hur jag skulle komma igång. Men ska nog ge den ett försök också. De widgets jag har i mitt första inlägg går också att skapa i Widgetsmith antar jag ((grafer osv)? har du gjort något snyggt du vill dela med dig av?

Ja lite så är det nu och det är en nackdel, fördelen är att det går galet enkelt och snabbt att bygga widgets. Men jag är ju van med alla möjligheter och integrationer i Home Assistent och det är ju på en helt annan nivå.

Gjorde mer förr men nu har jag bara den för att fixa Widgets för appar som inte stödjer det.

Roade mig lite med att försöka återskapa din översta där, lyckades sådär :blush:

Hittar inte var man ställer in så t ex text stretchar hela bredden på textytan man har satt.

Hittar heller inte hur man ändrar att bara visa tre veckor av månaden (föregående, nuvarande och nästa).

Men se där! :slight_smile:
Osäker på texten, hur du kan stretcha den. Du behöver nog ändra bredd/höjd på textrutan men då blir ju texten större också. Testa "kerning" annars.

Kalendern ändrar under dess inställningar, precis i början.

1 gillning

Tack för hjälpen, fick rätsida på det nu.

La också till värden för regn just nu och upplevd temperatur.

Roade mig lite med ett annat upplägg :

God jul på er! :christmas_tree::santa:

1 gillning

Snyggt!

1 gillning

Snyggt! Jag jobbar på åt andra hållet, mycket information på liten yta :grin:

2 gillningar

Problemet för mig med det är det som kommer med åldern, ser fan ingenting utan läsglasögonen om det är smått.

2 gillningar

I senaste versionen har utvecklaren plockat bort namnet under widgeten, så widgets visas lite renare.

3 gillningar

Jag upptäckte det för några veckor sedan, tyckte det var så märkligt. Kollade texten han skrev i följande uppdateringar och några innan men kan inte se att han nämner det.