Webber iGrill 3 för 799 kr

Hos Amazon.

1 gillning

Bra pris, tänk på att grillen måste vara kompatibel bara.

1 gillning

Är den webbaserad? Hittar ut själv. :joy:

1 gillning

Eller mediamarkt WEBER iGrill 3 - digital stektermometer Tillbehör Grill - Köp på MediaMarkt.se

Passar dem bara vissa grillar eller är det bara så att man kan montera den på vissa och kan låta den vara lös på sidobordet på andra?

Passar bara på vissa Weber modeller.

Inser att jag ställde frågan otydligt. :sunglasses: kan man använda den ”löst” och inte montera på grillen?

Det ska inte vara några problem. Jag använder en iGrill Mini "löst". Den har lång kabel till sensorn så man bara kan lägga den på ett bord bredvid till exempel.

Fästet är bara en magnet för att smidig kunna fästa den på en Weber-grill.

Nej, den kommer inte fungera på andra grillar, fästet är inte bara en magnet utan även kontakter och nån form av elektrisk integration.

Åfan, där ser man. Då ber jag om ursäkt, trodde alla deras termometrar fungerade på samma sätt som iGrill Mini med eget batteri. Man lär sig nytt varje dag :wink:

1 gillning

Fattar fortfarande inte riktigt. Vad är det som gör att den inte fungerar med alla modeller av grillar? Och vad är det som inte fungerar isf?

Högst oklart men är väl som @Lord_Json skriver att det är någon elektrisk integration eller liknande. Står tydligt på deras hemsida med:

Kolla videon på Amazons produktsida så ser du att baksidan har ett proprietärt kontaktstycke som bara passar på vissa Weber-grillar.

Uppfattar det som att den stömförsörjs via grillen , för den har väl inga egan batterier ? Sen är det något mer integration

//Daniel

Batterier har den, och jag tror inte grillarna har någon elförsörjning.

Jag gjorde misstaget själv att köpa en vid en utförsäljning (gick att lämna tillbaka och köpa en igrill 2 som tur var), minns inte exakt men det är som sagt en proprietär kontakt för igrill uttaget på nya genesis/spirit. Tror inte den gick att starta ens utan det.
Det går kanske för all del att fulkoppla på något sätt, men det är rakt av bättre att välja igrill 2 som fungerar med allt, har samma prober och har en display så man kan använda den utan telefon. Eller den nyare med wifi vad den nu heter. Eller ett helt annat märke :slight_smile:

2 gillningar

säger att

It's important to note that the Weber iGrill 3 is only compatible with a Weber Genesis II or Spirit II gas grill. If you own a different grill, no worries. There are other reliable smart meat thermometers out on the market such as the iGrill 2, which works with any grill.

Samt att den har ett eget batteri

Unfortunately, the Weber iGrill 3 doesn't come with a USB rechargeable battery, which would have been nice. It does, however, have a battery life of 250 hours, which should give you a decent chunk of grilling time.

Jag som har en ny Sprit E-325 (som är generationen efter Spirit II) begriper inte om den grillen är kompatibel med iGrill 3 och jag tänker inte våga mig ett provskott...

1 gillning

Tror inte det, du måste ha en sån här på grillen:

image

Jag tror inte heller det.

Och det är lite intressant eftersom det verkar som att de nya generationerna av Genesis och Spirit inte är kompatibla med iGrill 3.

Ah , självupplevet , baserat på fakta, jäklar härskartekniker , I stay corrected , tack ! :wink:

1 gillning

Weber kanske insåg sitt misstag :slight_smile:

Igrill 2 / mini är ju bra produkter, vågar inte uttala mig om den nya med wifi, men troligen är den bra med och dem kan de ju sälja till folk med andra grillar.
Tvivlar starkt på att någon valde en genesis för det där uttaget.

1 gillning