Waymos självkörande taxibilar lämnar USA för första gången

Från sajten:

Alphabets dotterbolag Waymo planerar att inleda tester i Tokyo under början av 2025. Detta blir företagets första satsning utanför USA.

I samarbete med Nihon Kotsu, Tokyos största taxibolag, kommer Waymos eldrivna Jaguar I-PACE-bilar initialt att köras manuellt för att kartlägga stadens gator. Datan ska hjälpa till att anpassa företagets AI till den komplexa miljön och vänstertrafiken i Tokyo.

Waymo har tidigare bedrivit sin taxiverksamhet i amerikanska städer som Phoenix, San Francisco och Los Angeles, men detta markerar en internationell expansion för företaget.

Via: Engadget

Va i hel***e!?! Har vi inte lämnat den där tiden bakom oss? En kvinna lättklädd och förförisk... mannen är betraktande och väldig otillgänglig. Det här var länge sen man såg något sånt ett stort underbetyg till Marcus för att inte markera på det.

Och nej. Har inte kollat på videon. Jag vill inte bjuda på en visning.

1 gillning

Ja, visst är det förjävligt att kvinnor får tjäna pengar, göra reklam och dessutom för hennes egen musik och skivbolag. Osmakligt så det förslår.

:roll_eyes:

3 gillningar

Kan inte minnas när jag såg en reklamvideo för rakhyvlar med en blekfet, härjad man – precis som jag – som står och rakar sig.

1 gillning

Never forget när @DennisKlarin visade upp rakapparat i förra årets julkalender.

3 gillningar

Att jag inte slutade med rakningen vid omslagsbilden alltså! Alltid ångrat det.

Kan förstå din frustration men att Marcus skulle kasta in en triggervarning är lika mycket samtid som filmen. För du har tyvärr fel. Kvinnans utseende har aldrig varit viktigare än idag. Den stora skillnaden är att det även gäller männen. Om det är bra eller dåligt får vi ta i en annan tråd.

Såååååå ung han ser ut! Riktig rockabilly-raggare!

Nej det har vi inte och vi håller dessutom gå in i en mer konservativ värld där gamla normer om kvinnans kropp och syfte blir allt mer populärt igen.

Skulle tro att vi är mitt i den feministiska backlashstormens öga just nu och det kommer bli betydligt värre innan det blir bättre.

I övrigt är det en fin linje mellan vara kritisk till skönhetsnormer (sunt) eller att devalvera en person (kvinnan) till att bara vara symbol för dessa normer (osunt).

I detta fallet ser vi en framåt Kesha Rose Seber (Ja "kvinnan" har ett namn) som har kontroll över sin egen tillvaro.

Den kvinnliga frihetens pike peak måste ha varit på 70-80 talet när dom solade toppless, jag är såå lyckligt lottad att ha haft min ungdom då.

"Kvinnlig frihet" tenderar att höra samman med var män råkar gilla att se.

Sola toppless = bra. Hår under armarna = dåligt.