VR-headset

Pico 4 släpptes igår men ser inget om det här!
Ingen som känner sig peppad?
Jag får erkänna att jag bara använt vr ett par gånger men varit sugen ett tag på att skaffa.

https://www.elgiganten.se/product/gaming/vr-gaming/pico-4-all-in-one-vr-headset-128-gb/528333

Bara att slippa vara kopplad till Facebook är ju guld värd. Har fått bra recensioner med i förhållande till Quest 2.

Personligen så väntar jag på Apples, om det kommer. Jag spelar nästan inget så det behövs något annat för att jag skall investera i det här, och jag tänker att Apple kan vara de som har annat än spel i tankarna.

1 gillning

Visste inte ens att dom har ett på g, när ska dom släppa det?
Vad ska det fokusera på som inte är spel? :thinking:

Rykten bara än så länge.

Har varit sugen på ett sladdlöst headset också, men mest haft ögonen på ett Quest 2 på grund av alla exklusiva titlar.
Misstänker att Pico enbart kör Steam VR?
Finns mycket på Steam med de titlarna kommer jag redan åt nu med mitt Index-headset.

Jag förstår det som att det också är ”ensamstående” men att du också som med andra koppla det till datorn.
Det jämförs ju med Quest 2 och det enda Quest 2 verkar vinna med är sina spel.
Samtidigt tänker jag att spelbiblioteket lär utvecklas? :thinking:

Läste att det var för ensamstående och tänkte stackars Fjällhavre. :joy::joy::joy:

Fast vi är ju bara vänner så hahah.

1 gillning

Sååå, vad har ni för VR-headset? Har blivit lite sugen på VR (även om jag vet att jag kommer halka i mina egna spyor efter fem minuter och bryta flera ben). Framförallt är det ett fristående som ev skulle vara intressant, har varken en kraftfull PC eller PS5 och har inga planer på att skaffa nåt av det. Är det Quest som gäller då? Lite tråkigt för mig som är FB-allergiker. .. Nåja, kanske inte blir nåt med det ändå...

1 gillning

Jag har Meta Quest 2, behöver inte vara kopplat till Facebook.
Har inte Facebook heller… var bara att göra ett konto hos Meta.
Dom kommer släppa trean snart med tror jag men tvåan är fullt duglig.
Jag köpte till ett annat headstrap bara för jag fick ont i ansiktet.

Tack. Verkar ändå vara just Quest 2 som skulle passa oss bäst. Verkar ju kunna gå att köra både Roblox och Minecraft(nåja, med viss workaround). Vilket lagringsutrymme köpte du?

Jag köpte 128, det har räckt bra hittills!
Har 11 spel installerade.

1 gillning

Just det, skaffar du en ny kan du registrera den med hjälp av denna länken så får både du och jag 30dollar att använda i Store. (Översta länken)

1 gillning

https://www.meta.com/se/quest/products/quest-2/

Tips om lägre pris på Quest 2

2 gillningar