Volkswagen ser ut att gå tillbaka till fysiska knappar - slopar touch

Från sajten:


Volkswagen har visat upp sin framtida interiör och det verkar som att touch-knapparna försvinner.

På Volkswagen City Studios i Köpenhamn så visades konceptbilen ID.2all upp med en ny interiör. Där kunde besökare se att de fysiska knapparna var tillbaka och tillgängliga under främre touchskärm. Enligt den ansvarige designern (Darius Watola) för interiören är det här något som kommer till samtliga modeller i framtiden och är ett svar på efterfrågan av fysiska knappar – speciellt från europeiska konsumenter.

The future of Volkswagen interiors revealed. Here’s the ID.2 – on sale in 2025.
Classy and not everything on the touchscreen. pic.twitter.com/bXef4fXk99

— Steve Fowler (@SteveFowler) December 14, 2023

Volkswagen ID.2all kommer att släppas 2025 med en räckvidd på upp till 450 kilometer och ett pris på under 25 000 euro. Året efter är en ID.2all SUV planerad att släppas.

First look at the ID. 2all SUV, the brother of the ID. 2all. The SUV version will arrive in 2026! pic.twitter.com/4SxgTDdH2e

— Stepan Rehak (@StepanRehak) December 14, 2023

Via: Engadget

1 gillning

Här kommer en hope bilder på skönheten.






















1 gillning

Jag behöver varken en småbil eller minibuss men eftersom jag ändå vill ha båda får man väl säga att VW har lyckats? Den här är läcker! :grinning:

Ska bara levereras också, 2025 sägs det, händer rätt mycket på två år. :slight_smile:
Men håller med!

Ser faktiskt riktigt trevlig ut. Tror det behövs elbilar till lite vettiga pengar. Bra att VW äntligen skippar de hemska touchknapparna. Förardisplayen ser för övrigt ut som den som sitter i Mustang Mach-E :blush:

Skulle hellre ta denna än EX30. Synd att den inte blir verklighet på föera år // en som beställt EX30

Bra. Touchknappar och att fingra på displayer är varken praktisk eller trafiksäkert.

1 gillning

2026 till och med för leverans till kund.

1 gillning

Bra med riktiga knappar. Men kromad plast är inte snyggt, det vill jag gärna slippa.

2 gillningar