Vilket larm ska jag gå på?

Mitt jobblarm har nu falsklarmat 2 gånger på några månader och är en 10-12 år gammalt så jag tänkte då skaffa ett nytt. Har kollat in ett som är intressant och de har två modeller ett för 868MHz tillbehör och om jag tolkar detta rätt så är det “smarta” saker som ligger på den frekvensen M a o är det ju inget jag behöver då jag inga smarta saker har att koppla in, eller är det någon annan fördel med detta?

Häng upp en IS-flagga så får du gratis bevakning​:joy::joy:

3 gillningar

Har redan ett foto på mig själv på dörren, avskräcker det värsta buset. :joy::joy:

4 gillningar

Jag käkade en gång på ett snabbmatshak. Snackade med killen som jobbade där och han berättade att i barackerna bakom huset bodde ca 120 arbetskraftsinvandrare. De hyrde enkla rum där. Jag frågade om det inte blev lite stökigt ibland när 120 killar bor på liten yta. Nää, för f_n, ägaren är Serb sa killen…:sweat_smile:

1 gillning

Mycket bra info här, ser ut som om jag sparar massor av slantar om jag följer råden. :joy::joy::joy:

1 gillning

Antar att du tänker installera själv då?

1 gillning

Tror inte det är så smart att gå på larm!

Hittar ut själv!

2 gillningar

Japp det är tanken.

Med känsliga fötter funkar det. :joy::joy:

Vad säger försäkringen?

Inte en aning, har ingen billigare premie p g a larmet utan mest för att slippa onödigt trubbel.

Då är mitt råd att ta precis vad du vill, så länge den har en hårdvarumodul med sim-kort för sms.

Jo jag har ju ett larm sedan tidigare som börjat falsklarma. Jag vet vad jag vill ha men det fanns två basenheter att välja på. Den ena stod et inget extra om och den andra klarade 868MHz tillbehör vad det nu innebär. Om jag förstått det hela rätt så är det för smarta enheter vilket jag inte har några så min fråga var om det är någon fördel med detta eller om jag bara ska ta “det vanliga”? Ja simkort för både uppringning & SMS är det.

Vilket system kollar du på då?
Har ett nookbox startpaket liggandes!

Jag har kollat på Nexus.

@RolexJocke

Min släkting ska köra på Ajax larm. Kolla in de

1 gillning

Aldrig hört talas om nexus. Har jobbat med säkerhets teknik i snart 20år. Men det betyder inte att det duger!

1 gillning

Plocka ihop ett system från Ajax, snygga och väldigt stabila grejer. Du installerar det snabbt själv och styr det via app.

Haft mitt i tre år och är galet nöjd.

Edit: Marcus approves:

1 gillning

Firman som säljer dessa köpte jag mitt tidigare larm av som funkat bra i 10-12 år. Jag har ju rätt så skitig och dammig miljö så det får man ju vara nöjd med. Troligtvis kanske det hade räckt att byta den deckaren som larmar men tänkte att det är smart att sätta upp ett nytt istället. Nexus är prisvärt och säljes i lösa delar så att man kan plocka ihop just det man själv behöver. Det är appstyrt och med fjärr, så som jag vill ha det.

Det enda dåliga med dom ”billigare” systemen är att dom brukar försvinna/ ersättas ganska snabbt. Så det kan bli till att byta hela system efter några år om något pajar. Dock verkar nexus väldigt billigt! Ajax och nookbox ligger i samma prisklass, lite dyrare än nexus. Så då är det kanske inte hela världen om man måste installera nytt efter några år!

1 gillning