Vilken skärm passar bäst för hemmakontor?

Går det baserat på dessa bilder säga vilken skärm som är bäst för (hemma)kontor?


Ja, AOC-skärmen har QHD och HP-skärmen FHD, vilket är i underkant för en 27" stor kontorsskärm.

Har du lust att förklara QHD vs. FHD? Är det olika nivåer på HD där QHD är bättre?

Edit: Läste på, ser att upplösningen(heter det så?) är bättre på QHD.

@Tobias_Lehning är duktig att välja skärm, fråga han

1 gillning

QHD är samma upplösning som iMac 27" hade innan de fick Retina-skärmar, om det säger dig något.

FHD är alltså ännu mer lågupplöst.

1 gillning

Tack!

Om det är just dessa du väljer mellan hade jag valt AOC, högre upplösning + att det INTE är HP

Joduseruatt…:sweat_smile:

Jag lever mitt liv genom att försöka sätta mig in i saker, fatta beslut, inte ångra men alltid lära.

2 gillningar

Chefen vill ha en ny skärm till kontoret. Han har en Surface laptop idag.
Runt 32-34". USB C hub, gärna ethernet osv osv. Så han enkelt kan plugga in datorn med 1 kabel och sen lirar allting. Har ni några bra tips?

Jag har en Dell U3421WE som har alla features han efterfrågar, den är curvad vilket kanske är en deal breaker.
Jag har webbkamera och jabra puck inkopplad sen sätter jag USB C i min bärbara och det lirar allt plus att datorn så klart laddas.
Ibland har jag en Mac och PC, då kör jag USB C till Mac och HDMI+USB till PC och då beroende vilken input jag väljer så flyttas kamera och jabra till rätt dator.
PiP funkar väldigt bra också, kör ibland 50/50 och till det har jag Logitech MX och byter bara vilken enhet jag vill vara ansluten till

https://www.dell.com/sv-se/shop/dell-ultrasharp-34-välvd-bildskärm-med-usb-c-nav-u3421we/apd/210-axql/bildskärmar-tillbehör

2 gillningar

Kanon! Ser ut att täcka allt han vill.
Perfekt att den är välvd och alla möjligheter med KVM. Han kommer bara köra med en windows dator.
Tack för hjälpen!

1 gillning