Vilken Roborock-dammsugare är bäst?

Skulle det inte komma någon firmwareuppdarering till S5 förresten?

Den har kommit!

Sökt efter uppdatering på min flera dagar i rad utan att se till något.

Weird! Du får kasta in den fulvägen!

1 gillning

För den som vill ha en S5 finns denna till ett väldigt överkomligt pris från deras polska lager
9st kvar

SEK 3,722.69 27% Off | Roborock S50 S55 Xiaomi Robot Vacuum Cleaner 2 for Home Mi Smart Carpet Cleaning Dust Sweeping Wet Mopping Robotic Planned Clean

Köp en s6a så har du mjukvarustöd längre in i framtiden

Väldigt svårt att motivera 2500:- extra för en pryl som ska dammsuga golvet :sweat_smile::see_no_evil: hade den kunnat laga mat o bädda sängen så visst

Det kan min. :rofl::rofl::rofl::rofl:

1 gillning

Hahahaha frugan va :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

1 gillning

Exakt, har inte ens behövt uppdatera henne på 30 år. :rofl::rofl:

1 gillning

Ahahahahahaha så skön!!!

1 gillning

Var kollar du priser? När jag köpte i somras var skillnaden 1400kr.

Sorry Vettefan var jag tittade
Fanns för 5000-5300

1 gillning

Från sajten:
image

I och med Roborock S6 MaxV får Roborock-serien kameror och kan därmed känna av objekt innan den bumpar i dem.

Det är ingen billig pjäs vi får när nya flaggskeppet från Xioami-anslutna företaget Roborock lanserar S6 MaxV. Men så blir det också ett nytt steg i en serie av mycket populära dammsugare. Kamerorna känner av både ting och husdjur ner till 5 cm storlek i stället för att bumpa på dem eller i mindre fall putta dem framför sig. Den skall också känna igen husdjursavföring så den inte drar runt det i huset.

Vi som har trösklar som nuvarande generationer inte tar sig över blir glada över att den nu kan klättra över barriärer som är hela 3 cm – tidigare gräns låg på 2 cm.

Den klarar 3 timmar drifttid, samma som S5 Max men en halvtimmer mer än S50. Dammbehållaren är på 460 ml vilket är samma som S5 Max men 20 ml mindre än S50. Vattentanken är på hela 300 ml (S5 Max har 290 ml medan S50 har 140 ml). Sugkraften är 2500 pa vilket är 500 pa mer än S5 Max och S50 detta utan att väsnas mer än s5 Max med sina 60 db. S50 trycker till 67 db.

Vidare har den fler sensorer för att hindra den från att trilla ner från en trappa och den stödjer möjligheten att spara upp till fyra månader.

Du kan bland annat beställa den via Netonnet med leverans i slutet av maj, se också aktuella priser via Prisjakt.

1 gillning

Har velat köpa en robotdammsugare ett tag nu men velar så mycket fram och tillbaka vilken man ska ha… Vill ju helst ha en HomeKit-kompatibel men det har väl Apple inte släppt stöd för än?

Säg åt mig vilken jag ska köpa!

De måste verkligen bli bättre på att namnge de olika modellerna, har de ingen marknadsavdelning?

Kolla med @Dexter_S. :joy::joy::joy::joy:

Samma här, kommer att köpa en i slutet av året och får bli den som är bäst då. Men det är rörigt med modeller och de olika namnen. Känns dock givet att det blir en Roborock iaf.

1 gillning

Va e de som e så svårt med namnen?

Roborock är Roborock och Mi är Mi. Som med Aqara eller Mi hubbarna.

Det är väl snarare S50, S5, S5 Max, S6, S6 Pure, S6 MaxV som är det röriga - och då har vi inte gått in på S4 :slight_smile: