Vilken Roborock-dammsugare är bäst?

Solklart, den man en väljer så är det den man får :man_shrugging:t2:

Xiaomi-elitist :slight_smile:

1 gillning

Självklart får man den man väljer, men vilken ska man välja och varför?:smiley:

Beror på behovet!

80m2, två våningar, katt som knappt hårar. Trä och slipad betong som golv. Lite olika mattor.

Hade jag två våningar så hade jag kört på 2 robotar.
Hade aldrig pallaröt släppa upp och ner. Man vill ju komma hem till nystädat överallt.

Japp men vilka…

Jag kör S5 Max ochr super nöjd, fick min tidigare S50 utbytt på garantin.

Men jag tror du absolut skulle klara dig med en:

1 gillning

Bra pris på den rackarn. Samtidigt blev jag sugen på den som @Thor testade med kamera. Sen är jag velig på om jag ska hålla ut tills det börjar dyka upp HomeKit-kompatibla dammsugare

Då får du nog hålla ut ett tag!

Jag skulle väntat på HomeKit.
För den dagen du skaffar en robotdammsugare så kommer du aldrig kunna gå tillbaka. Jag sitter mest och stör mig över att jag inte kan få in min xiaomi i HomeKit men nöjd över att den går in Mi och där har en hel del automatiseringar, Trifon stör jag mig på att den inte är smartare öht. MEN den har ju övervakningskamera, så den är mer en övervakningskamera på hjul

Vad är det ni vill göra med dammsugaren i homekit egentligen?

Schemalägga så att den börjar dammsuga en viss tid om ingen är hemma.

1 gillning

Så med Xiaomi-appen kan man inte schemalägga städtider? Går det nu äntligen att be den städa ett specifikt rum med Google Assistant?

Jag kommer köra in den i Home Assistant och kan då styra tex så att om jag inte är hemma på dagen (dvs huset är larmat) så går dammsugaren igång. Den typen av automatiseringar är väl ganska relevanta för att slippa höra och se den när den kör?

Man kan ju redan schemalägga i Mi-appen? Det är väl om den även skall känna av om någon är hemma. Men känner inte att det är en must have-funktion direkt. Ofta är man ju på jobbet samma tider tänker Jah.

1 gillning

Jo, du kan schemalägga med Mi-appen.

Kanon! Men kan jag säga till Google Assistant att dammsuga köket? Känns användbart att kunna göra i de rum som man dammsuger lite oftare.

1 gillning

Det har jag inte provat, då jag vill köra zon-städning så brukar jag göra det manuellt.

Jag kör ju typ enbart schemalagt så har i ärlighetens namn inte lattja runt så mycket men jag hittar inget sätt att döpa rummen till ett namn. Så jag gissar att svaret är nej på din fråga.

Det går att namnge rummen (under All → Edit room) men jag är osäker på om det går att använda dem för röstkommandon. Kör Apple så kan tyvärr inte prova med Google assistant.bild