Vilken Roborock-dammsugare är bäst?

Ah titta! Tack!

1 gillning

Hmm jag hittar fasiken ingenstans att döpa rummet?

Marcus har en S50, tror inte man kan döpa rummen på den.

1 gillning

Det är nog som @Sevis säger. För S6an ser det ut såhär på samma ställe:

Japp jag får kasta denna och köpa nytt

Brukar inte gå på snikmodellerna. :rofl::rofl::rofl::rofl:

1 gillning

Jag köper och testar! :wink:

1 gillning

S5 Max :heart_eyes:

bild

Namn :heart_eyes:

Plastbiten/droppskyddet till laddaren, fyller den någon funktion om man inte moppar med roboten? :face_with_monocle:
Image

Nä inte direkt skulle jag tro. Jag har det där trots att jag bara provat moppen en gång på ett år typ.

1 gillning

Ok. Jag har aldrig kört moppen och kommer inte göra det i nuvarande boende (enbart trägolv). Om plast ligger för länge på trägolv kan det bli fult :nerd_face:

Flyttade precis min docka från vardagsrummet till sovrummet men symbolen på kartan ligger kvar på den gamla platsen. Hur uppdaterar jag det här? Behöver jag synka om den mot dammsugaren?

Du behöver inte rensa kartan helt och bara köra om?

Provade ta bort den aktuella kartan och dess backuper och börjar om så får vi se om symbolen flyttat sig efter den är klar.

Jag flyttade min docka till ett annat ställe i hallen. Dammsugaren var lite förvirrad första gången den körde men sen var allt lugnt.

Det löste sig efter jag tog bort kartan men kanske hade räckt med att låta den köra en vända för att fatta att den flyttat till ett annat rum. Case closed!

1 gillning

Nya problem. Flyttade som sagt dockan för två veckor sen och det har fungerat bra sen dess men nu har den fått för sig dockan plötsligt står mitt under sängen istället för väggen som pilen visar. Den betedde sig lite förvirrat senast jag körde den som att den hade svårt att lokalisera vart den befann sig.
bild

Ta bort kartan, aktivera att spara kartan igen, kör en städning, klart.

Jag råkade ut för det en gång. Då la jag in en tidigare version av kartan och det funkade igen.