Vill köpa nya pepparkvarnar, men vilka?
Peugeot, Zassenhaus och Le Creuset ligger i ungefär samma prisklass, men vilka är bäst?
Vill köpa nya pepparkvarnar, men vilka?
Peugeot, Zassenhaus och Le Creuset ligger i ungefär samma prisklass, men vilka är bäst?
Vi körde kvarnar från Peugeot och jag tycker de var lika bra som deras bilar. M a o har vi inte kvar dessa. Tror vi kör IKEA's idag som kanske inte imponerar på gästerna men gör sitt jobb som man förväntar sig.
Inget fel på Peugeot
hade en 206 för många år sen som bara rullade o rullade år efter år, bytte bromsbelägg och tankade under fem år tror jag
Lucky you. ![]()
Då kanske du skulle prova Peugeot's kvarnar. ![]()
Vi kör Peugeot. Mycket nöjda.
Håller med @xms67 som även vet var den bästa pepparen finns att köpa ![]()
Jag har Peugeot U select där man kan välja fint till grövre
Sedan är jag ju inne på min 5e Peugeot bil på raken, det du @RolexJocke
Men du byter väl bil efter tre år också? På den tiden hinner de inte att bekänna färg. ![]()
Första 306 CC hade jag i 4 år
Andra 308 SW hade jag i 10 år
Därefter 3 år mellan ![]()
Men du har helt rätt, de senaste vet jag inte hur de är efter 3 år ![]()
Haft två Peugeot, både bilen och kvarnen men ingen är kvar idag och jag vill aldrig se dem igen.
Vi kör på dessa, väldigt nöjda
Jag vet inte vilken Peugotkvsrn vi har. Men via knoppen kan man styra malningsgraden. Kan man inte det på alla?
Vill man köpa peppar som är sjukt bra så surfar man in på https://bestpepper.se/
![]()
Zassenhaus!
Zassenhaus så behöver du inte tänka på vad du har i den, deras kvarn är lämpad för allt.
Peugeot tex har olika kvarnar för salt och peppar
Vet inte vad mina Peugeot kvarnar heter, men det är såna där stora som man kan vrida på underdelen för olika malningsgrad. Har funkat perfekt i alla år.
Vi kör Zazzenhaus där hemma, deras 35 cm tror jag det är ![]()
Har haft en Peugeot i åtminstone 20 år. Funkar felfritt.
Ibland skulle jag vilja ha en pepparkanon men svårt att motivera flera tusen kronor för att slippa vrida 10 gånger.
Jag kan med vrida underdelen. Paris U select är det troligen då
Vad är en pepparkanon?
Jag vrider underdelen. Är din i trä eller genomskinlig?