Vilken parkeringsapp?

Det där tror jag är svårt att svara på då olika kommuner har olika bolag och avtal. I Stockholm är Easypark störst, men man behöver ett par till.

Så man ska ha Parkster & Easy Park och använda Parkster som första val?

1 gillning

I stockholmstrakten är t.ex. MobilePark nödvändig ibland. Och Parkster, även om EasyPark täcker 80% och säkert 100% inom tullarna.

1 gillning

Stockholm undviker man, de klår ju en på trängselskatt bara man passerar. :joy::joy:

1 gillning

Sthlm är väl bra men det ligger så jävla avsides…

1 gillning

Jo, precis, den jag kör! :slight_smile:

Det är lokalt, på en del ställen har de den och en del inte.

Testade precis Easy Park utan serviceavgift, fungerade klockrent i CarPlay.

Såg denna insändare idag i den lokala blaskan, kanske något att kolla på? Inga problem som jag stött på.

Vanligen brukar man få betala extra om man inte väljer att pengarna ska dras från kort. Tex att man får en faktura hemskickad i slutet på månaden. Men detta i insändaren lät ju extremt :exploding_head:

Så är det. Jag var tvungen att logga in på hemsidan för att slipp serviceavgift i Malmö, det går inte att ändra i appen. Och lägga in kortuppgifter att slippa faktura med fakturaavgift

Jag la in ApplePay som betalningsmetod & då verkar det inte bli några avgifter.

Parkerade i dag med EasyPark och åkte på serviceavgift. När jag kom hem så ändrade jag till Apple Pay i appen. Forfarande avgift om jag startar parkering :man_shrugging:t2:

Jag har Parkster. Tycker den är bra och i orten jag bor i är den relativt vanlig.

Ok. Vet inte hur det funkar med ApplePay, det har inte dragits än från mitt kort. Sen vet jag inte om det hade blivit avgift där jag stod med ett annat betalningssätt. Första gången jag använder parkeringsapp så jag har ingen aning om hur det funkar.

Nä, det är inte speciellt tydligt hur det fungerar. Får nästintill klåda när jag läser artikeln du visade :woozy_face:

1 gillning

Parkster skjuter på dragningen tills man kommit upp i min 25 kr tror jag det är, brukar få Mail om uppskjuten betalning då vi sällan parkerar på stan och betalar för det.

Tror det dras direkt på easypark.

Sen behöver jag ju även Mobilpark om man ska parkera i p-husen här på stan… :stuck_out_tongue:

2 gillningar

Easy Park drog dagen efter på mitt kort när jag har ApplePay som betalmetod, ingen serviceavgift. Det komiska i det hela var att det var just på Vrinnevisjukhusets parkering som jag parkerade som insändaren skrev om. Jag har annars standardinställningen så det kanske handlar om betalmetod när det blir som insändaren skriver.

I höstas åkte jag dir på en extra avgift, vad heter det när man inte betalar och det kommer ett inkassobolag och kostar orm?

Parkerade med Parkster och efter några veckor kom ett brev. Slarvig som jag var trodde jag att det var ett helt onödigt kvitto. Men efter en månad kom ett brev från inkassobolaget, det var inte ett kvitto som hade kommit. Det var fakturan då mitt kopplade bankkort hade bytts till ett nyare. Jag fick dels betala 150 kr i avgift och typ 50 kr i admninstrationsavgift. Parkeringen var 27 kr... Lätt att glömma att ändra kortet i dessa appar. Svårare att missförstå brevet, men det lyckades i alla fall jag med. Det blir så när man är "säker" på att man redan betalt.

1 gillning

Ändra kort är ju ett gissel att komma ihåg överallt men det vanligaste är ju att det kommer en påminnelse först att köpet gick inte igenom. Surt när man missar detta och får slanta upp extra avgifterna.