Vilken parkeringsapp?

Tänkte att jag skulle skaffa mig en parkerings app. Har något i bakhuvudet att det finns någon som sammankopplar de vanligaste bolagen. Är det så, eller måste man ha en app till varje bolag?

Vilken har du?

Jag använder Easypark samt Parkster.

Vägrar installera fler på min telefon.

2 gillningar

Tre st för mig, beror ju på var man brukar åka. :slight_smile:

Easypark, MobilPark och Parkster.
Trevligast där man inte behöver ha någon alls och registreringsskylt läses av bara och man inte behöver bry sig om app.

1 gillning

Reg skylt läsning har vi bara på fartkameror och återvinningen här. :joy::joy:

Använder EasyPark har funkat överallt där jag parkerat hittills.

1 gillning

Bäst i Malmö just nu när det gäller att läsa feg-skylt är lösningen de har i Triangelens parkeringsgarage.

Den läser av den på väg ner, sedan köper man en biljett (inte startar en tid) i Easypark-appen och sedan kan man glömma allt. När man väl kör därifrån så läses ref-skylten av igen och automatiskt stänger parkeringen i Easypark-appen.

1 gillning

Parkster.

Easypark tar ut en serviceavgift för parkera, inte en chans.

1 gillning

Fungerar parkster på samma ställen som EasyPark? Börjar irritera mig på den där avgiften :disappointed:

Vaddå för avgift? Inte vad jag har märkt.

1 gillning

Parkster och Easypark där Parkster används mest. Det som irriterar mig är att de verkar gömma skylten med zonen. Så man ofta måste gå ur bilen och leta :slightly_smiling_face:

När jag tittar på mina gamla kvitton kan jag konstatera att det endast är på vissa parkeringar.

Serviceavgift.

Ser det nu, har faktiskt inte registrerat det tidigare. Den appen åker ut nu.

1 gillning

Easypark använder jag bara på Malmös kommunala parkeringar, där blir ingen serviceavgift. Jag letar hellre upp nåt ställe med automat att betala i.

Har inte provat Parkster.

Jag kollade i appen nu och det stämmer inte. Jag har flertalet tillfällen då jag betalat för parkering som är Malmö Stads gatuparkeringar där jag blivit debiterad 4,95 kr i serviceavgift.

Easypark har avtal med Malmö stad, där ska inte vara någon avgift på dom platserna.

Gillar Parkster, vår kommun stödjer både den och EasyPark, men de flesta slutade nog använda EasyPark när kommunens avtal om serviceavgiften försvann här.

Smidigt att sköta det direkt i CarPlay :slight_smile:

1 gillning

Men bevisligen är där det.

Vill minnas att Parkster har stöd för CarPlay också…eller?

Står ibland på sjukhuset i Lund. 100kr/dag och 15kr extra med EasyPark.

Eller Parkster 100kr.