Vilken Mac ska man ha som jobbdator?

Köpte till AppleCare+ i efterhand.
har fått garantibevis och ett mail med "tack för ditt köp" men inget kvitto??

Gjorde samma fast till telefonen i förrgår, också bara fått tack för ditt köp och garantibevis än så länge..

1 gillning

Nu efter att jag haft datorn ett dygn så stör jag mig väldigt mycket på tjockleken på underdelen av datorn. När man gått från en air är det stor skillnad. Allt känns gediget men Apple-känslan får sig en törn av en sån bulkig underdel

Är ju inget som märks när man använder den.

Sedan finns MacBook Air M2 fortfarande för de som föredrar en tunnare maskin.

1 gillning

Samtidigt skulle jag inte vilja byta bort denna skärm, helt underbar. Tangentbordet är även det väldigt bra. För att inte nämna ljudet, kört teamsmöten utan headset idag :smiling_face_with_three_hearts:

Så jag är bara lite gubbsur :stuck_out_tongue:

5 gillningar

Fick fakturan i helgen.

1 gillning

Funderade på att skaffa externa högtalare till hemmakontoret men MBP 14" har så j*vla bra ljud att det inte behövs :smiling_face_with_three_hearts:

2 gillningar

Låter den bättre än Air? Velar mellan Air/Pro…

While the MacBook Air and the 13-inch MacBook Pro offer great stereo sound (the latter has more dynamic range) — the new MacBook Pros are on another level.

That's because the 14-inch and 16-inch MacBook Pro offer a six-speaker setup. And you now get more bass along with an octave lower sound for even more robust audio profile. Plus, the new MacBook Pros support Dolby Atmos in speaker as opposed to just headphones.

MacBook Air vs Pro: Which should you buy? | Tom's Guide

3 gillningar

Jämförelse hos Apple. Pro 14 tum till vänster och M2 Air till höger.

1 gillning

Det är väldigt bra ljud ur min 14 Pro.

1 gillning

Jag får erkänna att jag aldrig lyssnat på hur högtalarna låter. Har alltid hörlurar på jobbet. Nu blev jag nyfiken …

Lite av ett missta när jag testade. Skulle se en film och glömde sätta på mig hörlurarna och ut ur datorn strömmade väldigt bra ljud..:loud_sound:

2 gillningar

Basen är inte så tung (men det kan man inte förvänta sig av en laptop) när man drar igång house.
Men för att lyssna på Tallest man on earth eller first aid kit låter det väldigt bra

1 gillning

Känner mer som Pro är rätt val för mig.
Bättre ljud
Touchbar
Fläkt om ger möjlighet att maxa M2 chippet.

Nackdelen är vikten och avsaknaden av MagSafe laddning samt 720p kamera.

Den Pro du pratar om har inte bättre ljud. Vi pratar om 14 och 16 tum.

Den har till och med sämre ljud än Air.

Touchbar är det dessutom ingen som utvecklar för längre. Apple plockade till och med bort en del Touchbar-grejer i Ventura.

Deppigt…tror ändå att touchbaren är en höjdare. Vet att det är en vattendelare och att Apple inte ger den allt för mycket kärlek.

Lägger man till force feedback i baren så knapparna känns och lär sig den tror jag på den. Bara en sån sak att man kan få fram alla F1, F2 genom att hålla nere funktion key ger ju ett vanligt tangentbord.