Vi har Karolina från Flexbox och så efter ca 10 år är den i väldigt gott skick. Så väldigt nöjda. Finns ju i många färger och man kan välja motiv på. Vi har tryckt namn och adress på.
Men vem är det som levererar paket i den boxen. Hos oss öppnar brevbäraren bara våran lucka och lägger in paketet om den inte går in i brevinkastet. Men är paketen lite större kommer ju det till ombud eller paketboxar. Är det Airmee, Budbee och liknande läggs det utanför dörren.
Vi får paket direkt med Postnord ibland, då är det ju perfekt. Men har fått lära brevbärarna då få verkar fattat grejen. Men vi har ju lantbrevbäring, så det skiljer sig kanske.
Budbee buden verkar gilla sina krokar, sällan man hinner prata med dem också
Jag vill ju gärna ha paketet inlåst, så dörren på våran går att ställa i öppet läge, sen öppnar brevbäraren, lägger in paket och stänger dörren, då är det låst (Y)
Men skillnaden på den som @bjorsi postade och den du postade är väl bara att det är ett separat fack för breven på din. Den som jag har ju ett stor lucka under brevinkastet där allt hamnar.
Jag skulle nog säga att skillnaden ligger i låset.
Posten hamnar i ett fack, som nås med nyckel, på samma sätt som en vanlig brevlåda.
Paketboxen nås genom att låset sätts i "öppet"-läge, som återgår till låst läge efter öppning, så när budet öppnar och sedan stänger förblir dörren låst.
Denna kör vi på. Jag har den alltid olåst så att jag kan ta emot stora paket. Det funkar hos oss, men det beror såklart på var man bor. Myror och andra skumma insekter har en förkärlek för att vilja bo i brevlådan längst ner, under en lös plåt.
Jag testade att köra en Aqara rörelsesensor i brevlådan men signalen gick inte fram. Dels för att den satt i en plåtlåda och att det nog var för långt ifrån routern.
Det är ju en kul idé men kanske inte användbart. Man kollar ju ändå brevlådan varje dag.