Vilken brevlåda ska man ha?

Firman som håller på och renoverar vår fasad mördade nyss vår brevlåda med sin firmabil.

Lådan är en gammal sketen sak som vi ändå hade tänkt byta ut, givetvis står firman för fiolerna. :dollar_banknote:

Nu till frågan, vilken brevlåda ska man ha?

Berglund, Biggi, Habo, Flexbox?

Våra gamla är en större variant med markfäste, typ som denna

Jag körde på denna, tror det var största paketboxen jag hittade då till rimligaste pris. Väldigt smidigt när man får hem paket.

1 gillning

Vi har Karolina från Flexbox och så efter ca 10 år är den i väldigt gott skick. Så väldigt nöjda. Finns ju i många färger och man kan välja motiv på. Vi har tryckt namn och adress på.

1 gillning

Den var ju typ 2-3 gånger dyrare än andra tillverkare :face_with_peeking_eye:

Finns ju dyrare med :wink:

Men fördelen är ju att paketfacket är ett eget fack, så paketen kan vara rätt stora och behöver inte passera brevlådan. :slight_smile:

1 gillning

Det kostar på att gå på @richardtenggren tipsen, sen gammalt. :joy: :joy:

3 gillningar

Men vem är det som levererar paket i den boxen. Hos oss öppnar brevbäraren bara våran lucka och lägger in paketet om den inte går in i brevinkastet. Men är paketen lite större kommer ju det till ombud eller paketboxar. Är det Airmee, Budbee och liknande läggs det utanför dörren.

Men det kanske funkar annorlunda på landsbygden. :wink:

Funkar likadant här på landsbygden. Paketboxsr har de på ICA om det inte får plats i brevlådan.

1 gillning

@richardtenggren handlar så sjukt mycket att budfirmorna ger honom specialbehandling

1 gillning

Vi får paket direkt med Postnord ibland, då är det ju perfekt. Men har fått lära brevbärarna då få verkar fattat grejen. Men vi har ju lantbrevbäring, så det skiljer sig kanske.
Budbee buden verkar gilla sina krokar, sällan man hinner prata med dem också :smiley:

Jag vill ju gärna ha paketet inlåst, så dörren på våran går att ställa i öppet läge, sen öppnar brevbäraren, lägger in paket och stänger dörren, då är det låst (Y)

1 gillning

Det smidiga är ju med stor låda så får man plats med stora paket hemma :wink:

Men skillnaden på den som @bjorsi postade och den du postade är väl bara att det är ett separat fack för breven på din. Den som jag har ju ett stor lucka under brevinkastet där allt hamnar.

Jag skulle nog säga att skillnaden ligger i låset.
Posten hamnar i ett fack, som nås med nyckel, på samma sätt som en vanlig brevlåda.
Paketboxen nås genom att låset sätts i "öppet"-läge, som återgår till låst läge efter öppning, så när budet öppnar och sedan stänger förblir dörren låst. :slight_smile:

Men vill man köra olåst kvittar det ju :slight_smile:

1 gillning

Denna kör vi på. Jag har den alltid olåst så att jag kan ta emot stora paket. Det funkar hos oss, men det beror såklart på var man bor. Myror och andra skumma insekter har en förkärlek för att vilja bo i brevlådan längst ner, under en lös plåt.

Jag har en sån här på jobbet, funkar hur bra som helst. 4K billigare än lyxlirarens i Gävle. :joy::joy:

1 gillning

Du får ju en container med grejer i veckan från Amazon, så en liten brevlåda stor som liten lär inte räcka ändå :joy:

Det kommer med lantbrevbäraren som backar in i verkstaden och lossar. Snart läge att köpa en eltruck på Amazon. :joy::joy:

1 gillning

Säger RolexJocke? :wink:
Min brevlåda kostar ju som en länk till din arbetsklocka :wink:

1 gillning

Är det någon som kör med en sensor/zigbee i postlådan för att få en notis? :slight_smile:

Jag testade att köra en Aqara rörelsesensor i brevlådan men signalen gick inte fram. Dels för att den satt i en plåtlåda och att det nog var för långt ifrån routern.

Det är ju en kul idé men kanske inte användbart. Man kollar ju ändå brevlådan varje dag. :grin:

1 gillning