Vilken bredbandsleverantör?

Bubblare.! Håll i era hattar! Nästa onsdag installeras fibern in i huset.
Frågan är då: Voilken bredbandsleverantör ska man ha?
Vad jag kan läsa lite så föredrar många här Bahnhof? Hur är det med Tele2? Kör ju dom på mobilabonnemanget.

1 gillning

Vi har Telenor (tidigare Bredbandsbolaget) hemma sedan 18 år och jag vill minnas att vi haft ett avbrott under den tiden. Har Telia på jobb sedan några år också där utan avbrott.

Har Allente via fiber, inget att klaga på, går att ringa till en kundtjänst om det skulle behövas, svarar snabbt.

Tyvärr är Telenor's & Telias kundtjänst under all kritik, brukar bli nästan en timme i kö. Men sist jag ringde Telenor's support kom jag fram på en minut, så de anske har blivit bättre.

Den som är billigast :sweat_smile:

1 gillning

Precis som @bjorsi skriver, bäst erbjudande :blush:

Bahnhof tar 549:- för 1000 nu mbit
Tele2 599:- (pga mobilabonnemang) för 1200 mbit.

Allente, Telenor och Telia var väsentligt dyrare.

Några tips på andra man ska kolla?

Valde Bahnhof, bra pris och bra support. Hade strul med IP och brandvägg för min Home Assistant och de var väldigt hjälpsamma. Lite fula dock då de ett par gånger höjt priset för att sedan sänka det på webben för nya kunder men inte för befintliga. Ett mail till dem så justeras det dock.

Grattis till fibern!

1 gillning

Har samma upplevelse av Bahnhof. De få gånger det strulat har det varit problem i stadsnätet. Det som stört mest är försöken till smyghöjning, det ogillas skarpt!

Rekommendationen och bäst pris/erbjudande bör ju dock vara med brasklappen att kolla upp erbjudandet noga. Billigast där jag bor är en liten lokal aktör som t ex intr kan erbjuda publik ip-adress.

1 gillning

Bredbandsval är en ok sida att kolla.
Halebop har ok erbjudande om du är nöjd med 250/250

Fick bara fram Bredband2 och NetAtOnce där. I och för sig bra priser.
Någon som har erfarenhetsvärld någon av dom operatörerna?

Vi har Bredband2 via gruppavtal i brf:en. Har inget att klaga på. Aldrig haft nåt avbrott.

Verkar helt enkelt som att jag får gå enbart på priset :smiley: Kör utan bindning så kan man ju enkelt byta om man vill :smiley:

1 gillning

Tele2 Kabel-tv Bredband Coxial
600/50 vilket har en dator en tv hub mini och 3 enhter till kopplade på wifi
och surfgaranti
och en 4g router från telenor med kontantkort 100 gb surf i ett år
för 995:- i fall bredabndet går ned

Vad innebär surfgarantin hos Tele2 eftersom du har ett kontantkort från Telenor?

surfgartin får man ett sim kort från tele2 om det fasta nätet lagger av ,,Telenor kontantkort är nästa slut på surf

Ah så du hade Telenor redan eller har Tele2 dålig täckning?

Det är på gång nya regler för stadsnäten, har inte inte fått allt klargjort men svartfiber har bara varit möjligt för företag i stort sett. Det ska snart bli möjligt för privatpersoner som har fiber att själv bestämma leverantör och kapacitet…