Min från 2018 går inte en att använda. De flesta appar kraschar mint en gång vid start och det tar evigheter innan de går igång. Streama går inte längre. Batteriet är dock bra då jag använder den extremt lite.
Kanske är dags att blåsa ur den och ny installera? Eller gör man inte det med en ipad?
Ska testa. Inte tänkt på det..![]()
Återställ den, något är knas. Den ska funka fint.
I och med att det är samma sedan jag drog ned iOS 26 så skulle jag själv tänkt att återställningen var gjord. Men testar imorgon. Vore nice att slippa köpa en ny.
Vad är skillnaden på nollställ och radera allt innehål på min iPad? Vilket kör man i detta läge?
Vill du fabriksåterställa så ska du köra nollställ!
Bäst att bada i vassen i denna tråd. Annars blir supportboxen överfull snabbare än iCloud defaultstorage ![]()
Radera allt innehåll är det du vill göra.
Skulle nog kört en ordentlig wipe istället, den verkar ju vara helt kokt.
Jamen dåså, vad gnäller jag för då?
Jag körde nollställning och valde knappen högst upp, ”Nollställ alla inställningar”.
Nu rullar det på riktigt bra. Vet inte vad som spökade men varit så snart ett halvår. Då slapp jag köpa ny iPad..![]()
Överväger att göra samma på min ipad pro 12.9” från 2019. Den har varit seg till och från senaste två åren. Har aldrig blåst den helt.
Nollställer du och återställer från säkerhetskopia eller startar du helt färskt?
Nollställning gör något annat, kändes mer om en hård omstart som tog extra lång tid. Allt fanns kvar och jag behövde bara koppla upp mot wifi igen, för det var nollat.
Stör mig på att den glömmer alla sparade wifi trots att man får intrycket att de är sparade i appen Lösenord.
Då får du bjuda på öl på 55+ baren som tack för tipset när du är på benen. ![]()
Definitivt..![]()
![]()
Så alla appar var kvar?