Vilka poddar lyssnar ni på?

JAg har precis börjat lyssna på Darknet Diaries,
ignorerade den först när jag såg den som förslag då jag tänkte att nä, Darknet är hemska saker jag inte vill veta nåt om. Men det handlar mer om berättelser om hacker händelser, osv.

Jag ahr bara lyssnat på några random utan speciell ordning, men ett riktigt intressant avsnitt var riktigt .@Tennesse som handlade om hur folk blev mobbade/förföljda och trakasserade för att de skulle ge upp sina bra användarnamn till Twitter. helt sjukt!
En till som handlade om en grupp i Anonymous nätverket där en av dem så småningom blev terrorist.
Darknet Diaries – True stories from the dark side of the Internet.

1 gillning

Lyssnade ett tag på Darknet Diaries.
Programledaren har ju en rikigt bra radioröst och han intervjuar många intressanta personer med bra stories. :+1:t3:

Just nu så här :slightly_smiling_face:
Är det bättre @Esse

1 gillning

Ja Unge var riktigt bra där.
Jag såg den live så osäkert på hur mycket som kom med, men hans dotter var ganska rolig! En mini-Grand ol’ lady

1 gillning

Han nämnde att hans dotter var en Grand old lady och hur de brukade hälsa på folk

Federico Viticci gissar namnen på dom senaste emojis i iOS 15.4. Lika underhållande som vanligt. :microbe:

I den här podden dyker vi ner i en värld av riktigt, riktigt tråkiga texter. Sida efter sida med skrift som hundratusentals, miljontals eller till och med miljarder människor faktiskt har skrivit under på - men som väldigt få har läst på riktigt. Det handlar om användarvillkor - terms of services - som styr förhållandet mellan dig och den där sociala medie-appen som du använder dagligen, nätbutiken du handlar kläder från ibland eller bolaget där ditt hus, bil och barn är försäkrade. Garanterat sömnpiller för dig som behöver hjälp att varva ner!

Äntligen!

1 gillning

Sista avsnittet av säsong 1 av Virtuellt.
En fantastisk och pretentiös podd av Victor Leijonhufvud. Välproducerat är bara förnamnet.
Inget man bara slölyssnar på utan han tar en verkligen med på en resa.
Rekommenderas starkt om man gillar populärkultur.

2 gillningar

Idag kan du fira @Zop :wink:

1 gillning

Firar när deras plattform får stöd för kapitel.

1 gillning

Run Bambi Run.

Ny säsong av Skuggland

1 gillning
1 gillning

Virtuellt är så bra, har varit med och kickstartat den :slight_smile:

Jag är ju helt ointresserad av spel men kunde även uppskatta dom delarna i hans podd.
Kommer ju en säsong 2 snart.

Just nu lyssnar jag bara på 3 stycket tror jag. Darknet Diaries, Opt Out och Firewalls Don't Stop Dragons.

Darknet Diaries:

Opt Out:

Firewalls Don't Stop Dragons:

1 gillning

Nu för tiden lyssnar jag regelbundet på:
AppleInsider
HomeKit Insider
Accidental Tech Podcast
Teknikveckan
The Talk Show With John Gruber
Fråga Anders och Måns
The Queen Podcast

Och lite mer oregelbundet:
Inside of You
In Our Time: Science
ID10T
Flashback Forever
Office Ladies

2 gillningar

Bara lyssnat på första avsnittet men verkar lovande.

2 gillningar