Vilka avgifter tillkommer vid beställning från AliExpress?

Inget ska tillkomma nuförtiden.

Grymt, tack! :+1:

Ibland håller Postnord det i 3-4 veckor och tar 75:- för besväret.

Inte i nutid? Då måste säljaren gjort något fel.

1 gillning

Ok har inte handlat där på ett tag så det kanske är annorlunda idag.

1 gillning

Yes, det ska ha ändrats att innehålla allt utan extra avgifter. :slight_smile:

Inget, testade här om veckan med några airtagskopior

1 gillning

Det finns en anledning till varför man kan beställa krimskrams från Kina utan fraktkostnader.

Orkar inte titta på ett knappt 20 minuters klipp varför man ska eller inte ska köpa från Kina. Kan nån summera poängen?

Sen skulle jag inte kalla en mini pc för krimskrams, kostar ändå 1500 spänn.

5 gillningar

Intressant alternativ, skriv gärna en liten recension i forumet när du får hem den. :blush:

Det var ett par år sen man kunde göra det.

Absolut, ska köra Debian på den och ha den som Tor relä. Men innan dess kan jag prova lägga på Windows 11 så får vi se. :slight_smile:

Gillar designen, liten och skalet ser ut att fungera som kylfläns.

Jag har tänkt köra Home Assistant på den i så fall så räcker med att veta att nån linux-dist snurrar bra. :slight_smile:

Läser man omdömera om den så var det nån som körde just Home Assistant på den och en annan PfSense, så chansen att en linux-dist fungerar är hög. Fast jag återkommer när jag provat.

1 gillning

Jag beställde en co2 mätare att ha på jobbet, den kom idag, inga extra avgifter.

På kinesiskt vis är den utrustad med animerad rymdgubbe i displayen, helt utan någon som helst funktion.

5 gillningar

Trodde det skulle vara billigare på AE, men, ja det är det med 2,5:- per 500:- ungefär från vad jag betalar här hemma.
Fördelen är att dom har mycket grejor som inte finns att få tag i här, men då är det ju svårt att jämföra priser också.

Tycker frakterna har blivit opålitliga har beställt på AliExpress förut, det har tagit tid men det har kommit fram. Mina senaste beställningar har dock försvunnit. En kabel och ett fodral. Inga stora belopp. Men det lär inte bli mer beställningar från dem.

Hur är det med deras lev tider, stämmer tiden säljaren uppger? Paketen ska ju vara klara med moms så svenska posten borde inte sitta och hålla på paketen, eller?

Beställer inte så ofta men när jag gjort det har det stämt bra och fungerat utan problem.

1 gillning

Kom på tio dagar direkt i brevlådan, inga extra kostnader. Modellen som jag beställde var slut så jag blev erbjuden en N3700 istället för N3160, alltså Pentium istället för Celeron. Körde på det. :+1:

La på Debian utan problem.

Försökte få på Windows 11 utan att lyckas. Provade både ISO direkt från MS och att köra ISOn genom Rufus för att ta bort spärrarna.
Det är mycket möjligt att det går fast jag orkade inte prova mer, ska ju inte köra Windows på den. :slight_smile:
Ingen WiFi!



3 gillningar