Nån som beställt från AliExpress nyligen, vad tillkommer?
De skriver själva att priser är inkl frakt och VAT så antar att det bara är tullens kostnader då?
I brist på en ny modell Raspberry hittade jag en mini pc som känns prisvärd, om den inte blir tokdyr att ta hem då.
Läser man omdömera om den så var det nån som körde just Home Assistant på den och en annan PfSense, så chansen att en linux-dist fungerar är hög. Fast jag återkommer när jag provat.
Trodde det skulle vara billigare på AE, men, ja det är det med 2,5:- per 500:- ungefär från vad jag betalar här hemma.
Fördelen är att dom har mycket grejor som inte finns att få tag i här, men då är det ju svårt att jämföra priser också.
Tycker frakterna har blivit opålitliga har beställt på AliExpress förut, det har tagit tid men det har kommit fram. Mina senaste beställningar har dock försvunnit. En kabel och ett fodral. Inga stora belopp. Men det lär inte bli mer beställningar från dem.
Hur är det med deras lev tider, stämmer tiden säljaren uppger? Paketen ska ju vara klara med moms så svenska posten borde inte sitta och hålla på paketen, eller?