Vilka är era bästa Raspberry Pi-projekt?

Låter den som en dammsugare i turboläge? :scream:

Aah förstod nästan det!
Node red vet jag fins som add on, men kör det separat i container via IOTstack just nu, fast har inte ens börjat använda det än. Ska läsa på lite mer och börjar leka sen.

Kan tipsa om Home Assistant Google Drive Back Up om du inte kör det redan.
Dessutom är DuckDNS ett måste för mig då, fast IP kostar galet mycket här i Thailand.

Tack, kör Home Assistant Google Drive Backup, känns lite mer safe då jag själv är slarvig och glömmer göra backups :+1:

Kör dessa addons

Visual Studio Code startar jag bara när jag ska använda då den tar en del minne och Unifi Controllern har jag inte dragit igång än, körde den separat innan jag formaterade och installerade HA OS. Tänkte inte på det…

1 gillning

Får detta på min Pi gällande VSC…

Kanske får bli en ominstallation av allting vid senare tillfälle. Verkar vara någonting som spökar efter IOTstack installationen som ligger kvar.

VSCode kräver 64-bit OS, vilket jag gissar att du inte kör isåfall :grinning:

1 gillning

Uppenbarligen inte… :frowning:
Får bli en titt på allting i helgen och börja om med clean install så allting lirar. Är inte i behov av VSCode egentligen då oftast redigerar det på laptopen iaf och har samba installerat. Men kan man få det så är det väl lika bra att ha det? :stuck_out_tongue:

Vet inte. Har aldrig startat den. Har en aversion mot framförallt små fläktar :smile:

Igång med addonen, ladda in senaste backupen och så var det igång :+1:

2 gillningar

Var har du köpt Flirc-lådan från?

Webhallen.

2 gillningar

Beställde en från Elektro:kit, 279 inklusive frakt

2 gillningar

Kör just nu en Storj-nod 3 TB på min RP4.

Spännande! Hur har det gått för dig? Blir det några pengar på det? Verkar intressant!

Inget man blir rik av. Men lyckades krascha min förra när jag körde på SSD. Nu har jag börjat om 0,03 USD.

2 gillningar

Vad kör du på nu istället för ssd?

Kör på en extern 3TB 2,5tum. Fick tummen ur och köpte en Synology D920+. Nu har jakten på billiga diskar börjat.

2 gillningar

Tror ni kan man kan få denna till att lira i HA (har zigbee modul)?

Vill inte alltid dra fram mobilen, eller när kidsen ska byta leka lite.

Det låter väl rimligt. Hittade inget på m.nu’s forum.

Jag har bara satt en Ikea dimmer-knapp i sonens rum, på vilken han kan tända/släcka med ena knappen och stega mellan färger med den andra.

1 gillning

Startar den alltid från samma ställe eller kan man fortsätta eller välja shuffle?

Allt går med lite vilja! :stuck_out_tongue:

Har också sökt om just den modellen efter du postade men hittade inget.
Kan krävas en del kodning för att få ordning på det.

Tycker du ska prova! :smiley:

1 gillning