Video: På träff med 3D-skrivarfolk

Från sajten:
https://teknikveckan.com/youtube/video-pa-traff-med-3d-skrivarfolk/

Vi tog oss en snabb titt på 3D Meetup i Helsingborg för att se vad hela hypen med 3D-skrivare handlar om och hur mycket Star Trek det är egentligen.

Besök deras webbsida via 3dmeetup.se.

Var också förbi en sväng och kollade in mässan. Mycket roligt att se på! Jobbat med 3D-print i 10år men bland alla ”nördar” där känner man sig som amatör :grinning_face_with_smiling_eyes:

Säg till när du passerar Norrköping någon gång @Esse så scannar vi av dig och printar en replika :wink:

Alltså, tolka mig rätt nu…

Jättekul med mässbesök, men vad ger videon mig som tittare? I princip ingenting, 1.30min med Peter som pratar lite och lite b-foto, sen 30sek outro och 30sek svart skärm med musik…

Ni har ju världens chans att Intervjua någon i en monter ni tycker är intressant, visa upp 3D-kroppsskannern och vad den kan producera…

Prata med leverantörer av olika plastsorter och ge en kortare beskrivning av vilka användningsområden dom funkar till, PLA, ABS osv…

Japp - men bara när det finns tid :slight_smile: Fick pressa in det!

1 gillning

Håller med 100%. När jag klickade på videon så hade jag hoppats på att få se en hel del intressant från mässan… Nu blev det ju snarare en recension på mässan. ”Se den nästa år om du är intresserad!”.
Jag tycker ni är duktiga på att göra nya infallsvinklar, men här missade ni vad jag förväntade mig av artikeln…

Det är inte så att jag inte håller med till 100% men ibland blir det video notiser, ibland hela reportage - beroende på tid och möjlighet. Tyckte ändå det var värt att släppa för att uppmärksamma en rolig grej :slight_smile: