Vi som snart skall byta bil

Körkort med utökad släpvagnsvikt tror jag han menar.

1 gillning

Hur kan du inte veta det? :flushed::wink:

Precis för med MY kommer det fattas ca 200kg i vikt för att vara laglig.

Men om vi ska vara allvarlig så uppfyller Polestar 2 dina kriterier.

Glömde lägga till att jag inte vill ha 36 mån bindningstid. Den absolut billigaste polestar med 24 månader bindningstid (ink vinterdäck) ligger på omkring 7k/mån, så den är ju dyrare, får nog leta vidare :confused:

Precis vad jag förstod. Du ändrar kriterierna i efterhand :grin::wink:

target GIF

2 gillningar

Känns skönt i dessa tider att man klarar sig med en 10 år gammal bil då slipper man tänka på månadskostnad. :joy::joy:

1 gillning

Skulle gärna hitts elbil för kortare leasingar, har man tips så är det alltid välkommet :slight_smile:

1 gillning

Trodde att det var någon speciell modell av teslan :sweat_smile:

Tänker aldrig på körkortsbehörighet då jag har allt förutom tungt släp lastbil.

1 gillning

Det är sant, men en del månader åker man lik förbannat på en ekonomisk pungspark med äldre bilar. Har avbetalt min gamla Passat för många många år sedan, men lagt ut cirka 20K på den närmsta tiden. Allmän service, ny fjärding, länkarm, nya vinterdäck etc.

Det är såna som du som @RolexJocke lever på :smiley:
Donald Duck Money GIF

1 gillning

Håller med till 100%. Finns inte på kartan att jag skulle binda upp mig på 3 år på en bil igen, oavsett modell och märke. Mycket därför jag fortfarande åker Lynk. Finns inget annat i den prisklassen som inte har 2-3 års bindningstid, om man inte vill ha en BYD då.

Jag har ju fördelen att jag kan fixa det mesta själv.

Nej, det misstaget har jag gjort klart tänker jag :slight_smile: Nu har ju jag fördelen att kunna ta det på företaget och komma undan rätt billigt ändå så kan ofta gå upp en del i pris eftersom jag betalar med oskattade pengar, men upplever att det fortfarande är svårt att hitta bilar. Care by Volvo-tjänsten har inte spridit sig till övriga tillverkare :joy:

Helt klart en fördel om man kan ta det på företag :slight_smile: Problemet också med långa bindningstider är att i elbilsbranschen så händer det så otroligt mycket på kort tid. En bil som är "okej" idag, kommer förmodligen kännas helt ute nästa år när det har kommit någon annan med dubbel räckvidd, bättre laddhastighet och dubbelt så mycket utrustning till billigare pris.

Tyvärr är ju Care by Volvo som du nämner väldigt dyrt om man bara ska binda upp sig för tre månader i stöten. Jag lutar mer mot att teckna någon form av privatleasing på 12 månader, men då känns ju utbudet minst sagt begränsat. Alternativet är ju någon form av bilabonnemang, typ som Lynk, fast med någon annan tillverkare som har rena elbilar. Jakten fortsätter :sweat_smile:

Jag kan tanka bilen. That is it! Försökte byta lampa en gång. Höll på i 45 minuter utan att lyckas. Då kom min fru och gjorde det på 30 sekunder.

1 gillning

Vet inte vad du får allting ifrån :wink:

Nämn ett exempel senaste tre åren t.ex.? :rofl:
Och varför det skulle skilja så mycket närmsta året.

2 gillningar

Tesla M3 2022 är ju ganska trist jämfört med M3 2023 exempelvis.