Vettigt pris på begagnad Weber Genesis II?

Kompispris borde vara "ta den bara".

4 gillningar

Jag har fortfarande inte sett det vara billigare att fylla flaskan nånstans än att åka till byggmax och byta den. Fördelen är väl möjligen om man bara har en flaska och inte vill köra den helt tom.
Sen är det ju inget begagnatpris eftersom pantsystemet överlämnats till begagnatmarknaden att lösa. Rimligt begagnatpris är egentligen samma som butikerna tar för en tomflaska.

Typ så. Annars kan man sälja produkten på en marknadsplats om man vill bra betalt.

1 gillning

E310 GBS är varianten på Genesis II.
Överdraget 1500 nytt, igrill 1500.
Grillen är knappt använd

4 sonder til igrill

Då skulle jag ändå säga att priset är rätt bra.
Han vill ha 8500 med flaskan?

Lägsta pris grill: 9500
Tillbehör ca 3500 (sonderna kostar extra)
Gasflaska: 1350
14350:-

Ny grill i all ära, men de är inte skitkul att montera :slight_smile:

Det jag tycker är negativt är att det är en 310 som saknar kokplatta och searstation, men det är ju en smaksak om man tycker att man behöver.

1 gillning

8500 med flaskan.
Ska dock kolla om jag kan komma över flaska billigare, har en polare som jobbar med gasoltankning.

Denna flaska är det:
https://www.byggmax.se/tomflaska-exkl-gasol-primagaz-pk10-säljs-endast-i-butik

Jag har inte jagat några kronor så har bara köpt på byggmax, men här i stan kan du spara 13 kr på att åka och fylla den på Gasolpåfyllarnas depå. :wink:
Men jag kör nog på utbytes oavsett :slight_smile:

Rätt ointresserad av iGrill men kanske kan kränga det själv :stuck_out_tongue:

Gör du aldrig helgrillade bitar eller har du annan termometer?

Inte ägt en grill tidigare :sweat_smile:

Jag har nyttjat Plantagen i flera år, fjärde utbytet gratis. Du kan byta tre pc5 innan du gång nummer fyra släpar in en pc10 och byter utan kostnad :blush:

1 gillning

Behåll igrill, den kommer till användning :slight_smile:

1 gillning

Hur många brännare har du på din broilking? Vilken modell är det?

Jag har en Broil King 590 med 5+2 brännare, troligen överdrivet även detta, vi grillar vanligtvis en varsin entrecotê och någon korv till dottern. Men smidigt när vi varit fler :smiley:
Men jag lyckades knipa den när den var på rea och utnyttjade Bauhaus prisgaranti :smiley:
Tror vi gav typ 11 kkr istället för 16 kkr :slight_smile:

1 gillning

Hur står sig Gasolgrill Broil King Crown 420 mot en Weber Genesis II 310?

Min känsla var att man fick mer för pengarna med Broil King när jag klämde på de modeller Bauhaus hade inne förra året :slight_smile:
Har kört Weber tidigare :slight_smile:

1 gillning

4 brännare vs 3 brännare, 12,4kW på Crown och 11,43kW på Genesis.
Stämmer siffrorna är det lite bättre tryck i brännarna på Webern, vilket är bra om du ska bränna yta, men tror inte det är någon större skillnad i praktiken.
En kompis har någon av Broil Kings modeller som är motsvarande min gamla Genesis E330, skulle säga att de är väldigt likvärdiga.

1 gillning

Denna verkar vara motsvarigheten till Genesis 2 men 6400 nu med rea. Känns mer lockande att köpa den än polarens begagnade Genesis

1 gillning

Ja jag är riktigt nöjd med min Baron, men min första gasolgrill och typ min tredje grill efter Weber-campinggrill och Weber-kolgrill.

Hade gärna haft den rostfria men kunde verkligen inte motivera priset för frun :joy::nerd_face:

Du får ju garanti om du köper en ny också :+1:

1 gillning