Vettigt pris på begagnad Weber Genesis II?

En kompis har en Weber Genesis II med originalövererdrag och Igrill.
Grillen är 6 månader gammal. Vad är ett vettigt begagnatpris för denna?

Det där är nog väldigt mycket upp till relationen. Begagnade grillar generellt känns svåra att sälja överhuvudtaget. Lite som soffor. Kan vara hur fin som helst, folk vill ha nytt.

Bara använd några få gånger, sedan dess har den stått i ett förråd. Polaren är lite utav en pedant

Är det du som vill köpa den eller vill ni bara veta? Jag hade lagt ut det för 75% av nypris med möjlighet att pruta ner till 50%.

Är det kompis så hade jag kört tjänster och gentjänster i stället.

Är den i fint skick skulle jag säga dra av 35-40% av nypris. En fantastisk grill är det dock! Sjukt nöjd med min!

1 gillning

Jag som vill köpa. Han bad mig komma med ett pris. Jag har dålig koll på grillar :sweat_smile:

Jag kan ta 500kr för att köra denna gasgrill till skroten :+1:

2 gillningar

Å andra sidan så kan klassiska möbler som exempelvis laminofåtöljen vara förvånansvärt dyra som begagnade.

Så är det!

Jag skulle föreslå halva priset då helt sonika.

1 gillning

Va fan har du blivit skrothandlare nu också? :joy::joy::joy:

1 gillning

Har en annan polare som är Weber-galning, han sa 7-8000. Så jag tänker 7500

1 gillning

Jag sa 7000 men han vill ha 7500, sedan 1000 för tomflaskan på 10kg.

Känns tveksamt tycker jag

Skulle strykt honom helt ur kontaktlistan.

1 gillning

Ja det var inget konpispris, bättre att köpa en ny då :slight_smile:

2 gillningar

Frågan från säljaren ställdes helt klart inte baserat på den målbilden utan i förhoppningen att vår BubblanBroder skulle ge ett ännu högre pris.

Har du adress till tjommen så vi kan åka och korrigera denna oförrätt?

Getting Ready Episode 2 GIF by The Office

1000 för tomflaskan är rimligt, de kostar mer i butik och är ju alltid begagnade:slight_smile:

Det framgår inte heller vilken Genesis 2 det handlar om, är det snikmodellen E-310 kanske 7500 är i överkant men för de andra modellerna kan det vara ett fynd.
Igrill och överdrag kostar väl runt 2000 nya med.

1 gillning

På byggmax kostar en PC10 1350 ny, det framgår ju inte storlek heller. Brukar säljas tomma för 600-700 på marketplace har jag sett.

Tänkte också på att det inte framgår vilken modell det är. :slight_smile:

Även PC5 kostar mer än 1000 tom. De kan vara nya, men det kan lika gärna vara en använd tub och du kommer ju få en använd tub första gången du byter, det är ju ett "pantsystem" även om panten i sig numera är hänvisad till att sälja tuben själv.

Absolut, men man kan ju också åka till någon som fyller just din flaska också, men min står dold i skåpet på min BroilKing så inget större problem :slight_smile:

Tänkte bara att det inte är så bra beg-pris.