Vet du nĂ„got jobb i Karlstad med omnejd? 😬

Vi skall ju spela WoW, dÄ har du inte rÄd att jobba!

1 gillning

haha! mÄste fÄ in lön för att ha rÄd att spela! 120kr i mÄnaden vettu!

1 gillning

Ingen som vet nÄgot man kan sitta hemma o jobba heller? Ni Àr ju skit mÄnga som jobbar hemma för fan! Komigen! Ge mig ett najs jobb xD

@Stefan_Sandstrom du kan vÀll annars anstÀlla mig till nÄnting? :smiley: Kan va din egna assistent som fyller din kalender och tar dina telefonsamtal ;D

Det fungerar nog inte sÄ min goda herre, jag tror du mÄste kolla pÄ en KY-utbildning först och frÀmst.

1 gillning

HÄller pÄ att lÀsa upp gymnasiet nu. hatar att studera, Àr sÄ svÄrt för mig. Men har iaf undersköterska i grunden med 1500P, sen fÄr jag snart 200P till om jag klarar skiten nu. Ligger efter lite :confused:

Vet inte om jag kommer orka och klara lÀsa upp allt. Jag avskyr matte ocksÄ. SÄ tar den sist isÄfall.

Sen kan man ju fÄ jobb genom kontakter och dÀrför frÄgar jag hÀr ifall de finns nÄgon snÀll sjÀl som vet nÄgot ;D

Jag tycker inte heller om att studera men hellre det och fÄ ett bra jobb Àn att gÄ runt och vantrivas 40h/vecka :man_shrugging:t3:

Handlar inte om att inte bara tycka om utan jag har svÄrt för skiten. Koncentrationen Àr Ät helvete nÀr man inte Àr intresserad för fem öre.

2 gillningar

Vad Àr du intresserad av dÄ?

Stora intresset Àr ju teknik, fotografering, spel. Jag Àlskar ju nya saker och nya uppdateringar osv. Men sen kan jag vara öppen för annat ocksÄ.

Du ska inte jobba med dina intressen, dÄ tappar du dem snart. Jag skulle nog kunna livnÀra mig som fotograf (fÄtt en del anbud) men nobbat dÄ jag vill ha kvar det som en hobby. SÄ leta efter ett jobb som du tycker Àr spÀnnande och utvecklande men beakta att det Àr roligare att ha kvar sina hobbys Àr mitt tips.

4 gillningar

Har du inte motivationen funkar det inte, man kan inte slÄ in kunskapen i huvudet.

2 gillningar

SÄ jag kÀnner ocksÄ, bara frustrerad och stressad som fan.

Se till att fÄ gymnasiebehörighet, sedan finns det massvis med Yrkesutbildningar som passar dina intressen. Det Àr det Yrkeshögskolan Àr till för.

jo men Ă€r skit mkt kvar pĂ„ komvux
 kanske 1 Ă„r till
 redan kört 1 termin nu.

Om vi sĂ€ger jag inte hinner klart nĂ„n kurs nu, tror ni det skulle gĂ„ o lösa att man gör nĂ„tt i sommar typ? Inte mkt kvar men Ă€r lite pĂ„ varje kurs
 typ ett prov per kurs och Ă€r 3 kurser.

TÀnker att det har studievÀgledaren i din kommun bÀst koll pÄ.

Okej ska ÀndÄ ringa dit imorgon dÄ jag ska planera in nya studier i höst.

hahaha kanske starta en onlyfans kanal?

:grimacing:

De kloka rÄden Àr redan givna. Försök verkligen att ta dig igenom komvux. Prata med skolan/studievÀgledare om vilken hjÀlp du kan fÄ. FullstÀndiga gymnasiebetyg Àr en vattendelare pÄ arbetsmarknaden. DÀrefter finns det riktigt bra yrkeshögskolor. De utbildningarna Àr ju ofta riktigt bra och ofta vÀldigt praktiska. Jag har en slÀkting som var vÀldigt orolig om han skulle klara en utbildning pÄ yrkeshögskolan inom el-omrÄdet. Inte minst matten trodde han skulle sÀtta kÀppar i hjulet. Han har snart lÀst ett Är och han har inte haft nÄgra problem alls. Det var vÀldigt nÀra att han inte ens sökte.

4 gillningar

Okej, jo mÄlet Àr ju till yrkes, men Àr jÀvla motstÄnd med komvux
. :frowning: