Vet du nĂ„got jobb i Karlstad med omnejd? 😬

NÄgon som vet om jobb i Karlstads omrÄdet? Jobbar som undersköterska och gjort de i 9 Är nu och behöver byta inrikting. Har sÄklart följt platsbanken men tÀnkte göra en chansning hÀr ifall :sweat_smile:

Nio bara? Jag har jobbat pÄ samma stÀlle i 28Är :flushed: :laughing:

Ah men du kanske trivs med ditt yrke :slight_smile:

1 gillning

31 Är hÀr som egen, för sent att sadla om sÄ det fÄr bli tills döden skiljer mig Ät. :joy::joy::joy::joy:

1 gillning

Oerhört mycket. Finns variation inom företaget att söka sig till. Hyfsad lön i förhÄllande till prestation :grin:

HÄll er till Àmnet sÄ skaparen av trÄden fÄr svar pÄ sin frÄga först och frÀmst. /admin

4 gillningar

Vad Àr du intresserad att jobba med? Vad tycker du Àr roligt hÀr i livet?

Utb till sjuksköterska? Ibland har ju dessutom kommuner/regioner satsningar dÀr man fÄr studera till del pÄ arbetstid.

Teknik, administration, bovÀrd kanske eller nÄgot annat mÄn-fre helst . SÄ otroligt trött pÄ jobba helger.

2 gillningar

MÄste tyvÀrr plugga upp gymnasiet först. Skolan Àr tyvÀrr inget för mig :frowning:

Det mest krÀver nÄgon form av utbildning - kanske en kort Yrkeshögskole-utbildning kan vara nÄgot? Tanken Àr att de utbildningarna skall leda direkt till arbete och de förlÀggs delvis ute hos arbetsgivare.

https://www.myh.se/Verksamhetsomraden/Yrkeshogskolan/For-utbildningsanordnare/LIA-Larande-i-arbete/

1 gillning

TrÄkigt svar kanske, men rekommenderar att göra det snarast - Àven om du inte har nÄgot uttalat mÄl att plugga vidare just nu. Blir troligen inte lÀttare av att man vÀntar. :slight_smile:

Min sambo hade inte godkĂ€nda betyg i matematik frĂ„n gymnasiet nĂ€r vi trĂ€ffades. Hon hade inte heller nĂ„gra ambitioner att plugga vidare dĂ„ hon enligt sig sjĂ€lv inte hade nĂ„got lĂ€shuvud. Lyckades Ă€ndĂ„ övertala henne att plugga upp tvĂ„ mattekurser pĂ„ distans “för sĂ€kerhets skull”. Strax efter 30 kom hon pĂ„ vad hon ville bli och tröskeln att vĂ„ga sig pĂ„ universitetsstudier var dĂ„ mindre Ă€n om hon skulle behövt börja med att fixa högskolebehörigheten. Nu har hon ett antal hundra högskolepoĂ€ng, en examen och jobb. :slight_smile:

5 gillningar

Ah lÄter ju smart. Men jag har bara svenska frÄn gymnasiet. Resten har jag inte :frowning:

Kolla vad som krÀvs pÄ relevanta KY-utbildningar annars sÄ blir det via Komvux.

Annars Àr ICA en klassiker men Àven dÀr Àr det helgjobb, Àven Donken etc.

1 gillning

DÄ Àr jag 100% mer i vÄrden Àn donken :joy: kan ju tÀnka mig annat inom vÄrden med, finns ju endel mÄn-fre, men lÀttast via kontakter. Har ju undersköterska utbildning iaf.

Provade bara om de fanns nÄgon hÀr som bodde i omrÄdet som kanske hade kontakter. :slight_smile:

Ja absolut, det bÀsta Àr att snacka runt, jag har ingen relevant utbildning till nÄgra av de jobb jag haft :slight_smile:

Ett jobb som inte krÀver utbildning och som Àr otroligt mycket bÀttre Àn vad mÄnga tror Àr sopÄkare. En kompis var Vd för ett stort sÄdant företag och villkoren för sopÄkarna gÄr inte av för hackor. Det man mÄste acceptera Àr tidigt start pÄ morgonen. Men det kanske ser olika ut i olika delar av landet?

Ja det Àr ju absurt hög lön inom det skrÄet.

Exakt, och rena vuxenfritidsgĂ„rdar pĂ„ sina anlĂ€ggningar. FĂ„ slutar dock sĂ„ inte helt enkelt att komma in, men om man kommer in Ă€r det ett bra jobb. Det roliga var att pĂ„ det förtag jag kĂ€nner bĂ€st satta de anstĂ€llda en Ă€ra i att ha extremt rena bilar. De Ă„kte till och med in pĂ„ lördagarna och fixade med bilarna, sedan bastu och lite snack för att sedan Ă„ka hem till familjerna. Jaha, sa jag, och sĂ„ nĂ„gra öl
 Nej inte mycket sĂ„dant tydligen. Om de nu inte undanhöll Vd:n frĂ„n den delen av berĂ€ttelsen