Vet du något jobb i Karlstad med omnejd? 😬

Någon som vet om jobb i Karlstads området? Jobbar som undersköterska och gjort de i 9 år nu och behöver byta inrikting. Har såklart följt platsbanken men tänkte göra en chansning här ifall :sweat_smile:

Nio bara? Jag har jobbat på samma ställe i 28år :flushed: :laughing:

Ah men du kanske trivs med ditt yrke :slight_smile:

1 gillning

31 år här som egen, för sent att sadla om så det får bli tills döden skiljer mig åt. :joy::joy::joy::joy:

1 gillning

Oerhört mycket. Finns variation inom företaget att söka sig till. Hyfsad lön i förhållande till prestation :grin:

Håll er till ämnet så skaparen av tråden får svar på sin fråga först och främst. /admin

4 gillningar

Vad är du intresserad att jobba med? Vad tycker du är roligt här i livet?

Utb till sjuksköterska? Ibland har ju dessutom kommuner/regioner satsningar där man får studera till del på arbetstid.

Teknik, administration, bovärd kanske eller något annat mån-fre helst . Så otroligt trött på jobba helger.

2 gillningar

Måste tyvärr plugga upp gymnasiet först. Skolan är tyvärr inget för mig :frowning:

Det mest kräver någon form av utbildning - kanske en kort Yrkeshögskole-utbildning kan vara något? Tanken är att de utbildningarna skall leda direkt till arbete och de förläggs delvis ute hos arbetsgivare.

https://www.myh.se/Verksamhetsomraden/Yrkeshogskolan/For-utbildningsanordnare/LIA-Larande-i-arbete/

1 gillning

Tråkigt svar kanske, men rekommenderar att göra det snarast - även om du inte har något uttalat mål att plugga vidare just nu. Blir troligen inte lättare av att man väntar. :slight_smile:

Min sambo hade inte godkända betyg i matematik från gymnasiet när vi träffades. Hon hade inte heller några ambitioner att plugga vidare då hon enligt sig själv inte hade något läshuvud. Lyckades ändå övertala henne att plugga upp två mattekurser på distans “för säkerhets skull”. Strax efter 30 kom hon på vad hon ville bli och tröskeln att våga sig på universitetsstudier var då mindre än om hon skulle behövt börja med att fixa högskolebehörigheten. Nu har hon ett antal hundra högskolepoäng, en examen och jobb. :slight_smile:

5 gillningar

Ah låter ju smart. Men jag har bara svenska från gymnasiet. Resten har jag inte :frowning:

Kolla vad som krävs på relevanta KY-utbildningar annars så blir det via Komvux.

Annars är ICA en klassiker men även där är det helgjobb, även Donken etc.

1 gillning

Då är jag 100% mer i vården än donken :joy: kan ju tänka mig annat inom vården med, finns ju endel mån-fre, men lättast via kontakter. Har ju undersköterska utbildning iaf.

Provade bara om de fanns någon här som bodde i området som kanske hade kontakter. :slight_smile:

Ja absolut, det bästa är att snacka runt, jag har ingen relevant utbildning till några av de jobb jag haft :slight_smile:

Ett jobb som inte kräver utbildning och som är otroligt mycket bättre än vad många tror är sopåkare. En kompis var Vd för ett stort sådant företag och villkoren för sopåkarna går inte av för hackor. Det man måste acceptera är tidigt start på morgonen. Men det kanske ser olika ut i olika delar av landet?

Ja det är ju absurt hög lön inom det skrået.

Exakt, och rena vuxenfritidsgårdar på sina anläggningar. Få slutar dock så inte helt enkelt att komma in, men om man kommer in är det ett bra jobb. Det roliga var att på det förtag jag känner bäst satta de anställda en ära i att ha extremt rena bilar. De åkte till och med in på lördagarna och fixade med bilarna, sedan bastu och lite snack för att sedan åka hem till familjerna. Jaha, sa jag, och så några öl… Nej inte mycket sådant tydligen. Om de nu inte undanhöll Vd:n från den delen av berättelsen…