Verlo är den svenska tjänsten som visar var filmer går att streama

Från sajten:
image

Idag finns det nästan för många streamingtjänster, och att veta var en specifik film går att streama är inte alltid enkelt. Nu har den svenska tjänsten Verlo lanserats för att lösa just det problemet.

Verlo.io är en söktjänst som egentligen har en enda uppgift – att visa var filmer går att streama. Sidan är avskalad och enkel och möter användaren med en sökruta där man skriver in filmens titel, varpå det visas var den är tillgänglig. Bakom Verlo står Markus Jansson, en grafisk formgivare som skapade tjänsten som en hobby efter att ha upplevt samma problem som många andra – att hitta var en film faktiskt går att se.

Tjänsten är utvecklad för den svenska marknaden och täcker de stora streamingtjänsterna, såsom Netflix, Prime Video, Disney+, Apple TV+, Max och Viaplay. I dagsläget går det endast att söka efter filmer, inte serier – om det ändras i framtiden återstår att se. Är ni sugna på att testa tjänsten så är det bara att kasta er in på Verlo på er dator, mobil eller surfplatta.

Källa: Pressmeddelande

1 gillning

Jag brukar använda tv.nu, löser samma problem.

Varför är det två likadana bilder? :wink:

Justwatch är en god rekommendation med :+1: finns som app på Apple TV också.

3 gillningar

Trötta korvfingrar när jag skrev den! Fixat =)

1 gillning

:smiley:

1 gillning

Riktigt bra jobb, några planer på att inkludera serier framöver?

1 gillning

Funkade ju riktigt bra :blush:

Tack vad kul! Ja får nog fixa det. Vill hålla den så enkel som möjligt och med serier kan det bli lite mer komplicerat med olika säsonger på olika streamingtjänster. Men, ja det kommer med största sannolikhet!

5 gillningar

Fasen vad fint! Keep up the good work :ok_hand:

Man kommer inte in efter 10 månader och flammar en annan användares arbete. Dålig stil.

2 gillningar

Jag använder PlayPilot för samma syfte. Framförallt för serier.

Streamar man inte alltid ner filmen till sin enhet? Något annat vore konstigt.
Vart streamar ni andra filmerna?
//Språkpolis

1 gillning

Nädå kan ju vara till någon annans enhet också.
//Hästhandlaren

Hmm det finns ju redan på IMDB

JustWatch och ibland PlayPilot löser detta för mig.

Låter mycket lovande, ska testa.
Tror säkert det finns alternativ som flera nämner men jag har iaf tidigare haft problem med att andra sidor visar utbud i andra länder och som vi vet så skiljer det sig på vissa tjänster.

Jag välkomnar såna här alternativ med svenska utvecklare. Hoppas alla användare här kan hålla en god och uppmuntrande ton även om man såklart kan nämna vilka fördelar alternativa appar/webbsidor kan ha gentemot denna sida.

2 gillningar

Streamas till …
Streamas från….

Snyggt och fokuserat! Ett förslag är att man kan toggla mellan de tjänster man har och alla tjänster. Jag gillar på JustWatch att man byggt en lista över de tjänster man själv har tillgång till just nu.

Ny deploy gjord! Serier är inkluderade :slight_smile:

4 gillningar