Verktygstavla?

Hej

Vilken verktygstavla eller tavelsystem rekomenderar ni, Har något gammalt jag köpte på harald-nyborg när det fanns lokalt , men nu börjar plat piggarna på hållarna att ge sig Så jag tänker ny Verktygsdtavla, kankse är lösningen på kaoset på arbetsbänken. Så prisvärt med kvallitet som håller länge , gärna utbyggbart , med reservdelar är bra. Tips motages :slight_smile :slight_smile:

//Daniel

Jag tycker Ikeas variant funkar bra.

Verkar poppis men beroende på vilka verktyg man vill hänga upp så kanske en träfibertavla inte är så praktisk.

1 gillning

Det har du säkert en poäng i. För min del har jag mellanvarianten som jag utan problem hängt upp två skruvdragare, hammare, flera skruvmejslar och andra verktyg i. Så för de är användningsområdet funkar det bra!

1 gillning

Jag hade en i masonit (det är väl en typ av träfiber) en gång, men där blev hålen större och större för varje gång jag hängde tillbaka de lite tyngre verktygen. Men det fanns ju gott om hål att flytta emellan.

Jag har vanliga standardtavlor med kvadratiska hål från Modulsystem gissar jag, troligtvis dyra att köpa, men är det inte bättre med lådförvaring ändå?
Jag har inte kommit till mitt drömprojekt att inreda garaget/hobbyrummet, men tänker mig ändå lådor istället för ha saker framme på väggen. Dels mindre rörigt, men framför allt mer lättstädat.

Jag tänker också ha lådor i min kommande verkstad.

1 gillning

Har sett ”Shadow foam” några ggr på youtube och det kan bli jäkligt fint. Men samtidigt så har man inte så stora möjligheter att göra om när man väl har gjort en layout.
https://youtube.com/shorts/FMtOgaZQ6G8?feature=shares

Men man kan göra mindre tavelramar så att de blir lättare att göra om när man skaffar nya verktyg.
https://youtube.com/shorts/SVtZg88Drns?feature=shares

Lådor är ju iofs trevligt men det had nog blivit att byta hela bänken isåfall.

Nice , men nog lite över mina behov , känns som jag hamnar på jula :slight_smile: Dom har nog något i plåt :slight_smile:

1 gillning

Jag har också lite äldre plåttavlor med kvadratiska hål, inte helt lätt att hitta krokar som passar alltid. Köpte en Kamasa vagn med det mest frekventa som jag sen har fyllt upp med lite extra verktyg. Det praktiska med vagnen är att den rymmer mycket verktyg och med insatserna hittar man alltid rätt verktyg.

1 gillning

Biltema har prisvärda tavlor i plåt. Finns i några olika färger om det skulle vara nåt som ska färgmatchas. Upphängningskrokar och sånt finns det så det borde passa ungefär var persons behov.

2 gillningar

Erbjudande hos Jula

1 gillning

Bra tips Men den verka slut på här hemma, insågt att jag lyckats motera en hyllkosoll så jag måste ju hålla samma måt (eller mindre) är mi Harlad-nybroge verktygstavla .... med mycke egen hålstorlek 6*6 mm fyrkant..