Varför är jag i Danmark? (danskt telefonabonnemang i Sverige) - LÖST 💖

Hej! Är anställd i Danmark och har ett abonnemang från 3 Danmark via jobbet, och har ett litet problem jag hoppas bubblan kan hjälpa mig med :slight_smile:

Region på min iPhone 12 är satt till Sverige, och i alla appar jag använder som är språkberoende sätter jag svenska som språk. Men ofta får jag danskt innehåll. På YouTube är reklamen och rekommendationer danska. Likaså på TikTok, Facebook, instagram osv.

Blir galen på detta! Jag googlar på "SIM card language" osv men alla säger att SIM-kort inte har något "språk". Men det måste ju ha något med min operatör att göra? Finns det något sätt att få min telefon att förstå att den är i Sverige (vilket den oftast är!)

Tacksam för hjälp!

Tillägg: När jag är hemma på mitt wifi funkar det som det ska, dvs. saker är på svenska.

Låter som att den IP du får via mobilnätet huserar i Danmark.

1 gillning

Rimligt. Behöver jag köra en VPN för att komma runt detta?

det är inte så din arbetsgivare har en VPN som är påslagen mot Danmark?.
Du kan testa med att ändra APN servern. google vad den ska vara för sverige

EDIT: snabb googling och du kan testa mot data.tre.se

2 gillningar

Funkade att ändra APN i mobilnätsinställningarna.

Tack för hjälpen! :slight_smile:

1 gillning

Ja det där är intressant. Om jag använt Bolt i Danmark (som bara visar elcyklar) så måste jag ta mig en bra bit över Öresundsbron och sedan starta om hela telefonen för att få upp taxibilar i Bolt Sverige. Svårt att förhandsboka då kan jag säga :slight_smile:

1 gillning