Vardagsekonomi

Men det är ju var du prioterar. Vi väljer hellre att lägga pengar på vardagsmaten som matkassar och köpa take away.

2 gillningar

haha va lustigt för det gör vår dotter nummer 2 (hon bor inte hemma längre). Börjar hon 8 och har 10minuter till skola/jobb så går hon upp senast 6!.
Hon är även den som alltid är sen och blir galen på när vi andra är lite sena.

2 gillningar

Ställ en säng på jobbet och ljug att du börjar kl 6 på morgnarna. Sen har du lite skön sömn där :wink:

Tror ni missförstår mig lite här. Jag prioriterar inte bort något. Jag väljer en lägre kostnad för vardagsutgifterna, så att jag har ännu mer till lyx. Dessutom blir det lilla extra så mycket bättre om det inte sker varje dag.
Det spelar det ingen roll om du tjänar 20 eller 50k, fem tusen extra på resan eller till vad som helst är fem tusen.
Bara en tanke, men fortsätt ni och gör icahandlarna glad ni :joy:

1 gillning

Cribe borde få Nobels innovations pris…
Jag gör lite så. Om jag börjar 4 på morgonen så brukar jag bo på ett crewroom som är 5minuter från flygplatsen.

1 gillning

Jag tog inte garageplatsen…:computer:

1 gillning

Man gör ju vad man kan för att ICA handlarna ska kunna fortsätta med sina weekendmöten. :rofl::rofl::rofl:

7 gillningar

Man kan väl säga att vi även väljer att lyxa till det i vardagen. :wink::joy:

1 gillning

Är det så han ska montera ner kameran menar du? :joy:

Vi får ut ungefär 55K tillsammans i månaden.
Mat: 8-9K (minus eventuella restaurangbesök)
Boende: 8K
Sen 1500kr i månaden i bränsle för båda våra bilar

2 gillningar

Jäklar vad stressad jag blev av att se det där, ville kliva in och stoppa omgående :sweat_smile:

Haha exakt samma reaktion på mig med, hade aldrig klarat att bara filma och titta på :smiley:

Det var inte mycket körande på bilarna. Måste ni ha två?

(inte menad som någon kritisk fråga utan ren nyfikenhet)

Dom kanske har elbil och då är det mycket körande :wink:

1 gillning

Beroende på avtal de har med tex Ionity :rofl: :partying_face:

1500kr / 2 = 750kr
750kr/2.88kr = 260kWh
ca 130mil(2kWh/mil) per bil…så blev inte så mycket ändå
Om de har MER fast kostnad så är det billigare än 1500kr i månaden.

Vi har ju en bensinare och en diesel, men nä, dom rullar inte många mil i månaden, tankar väl en tank i månaden i dagsläget, men jag har firmabil i dagsläget också, så min bil skulle kunna säljas, men vill helst ha kvar den :slight_smile:

1 gillning

Om man gör det varje dag är det ju ändå vardag. :laughing:

6 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Flams och trams

Och då är det hårt subventionerat av dina grannar som inte har bil. Marknadspris på en underjordisk garageplats ligger på cirka 5000 kr.

1 gillning

Håller med, dock överkonsumerar jag inte.
Tex ny MBP 14” jag kan flaska på med 64GB och m1 Max de har jag råd med. Men behöver jag det? Nope, därför köper jag en instegs MBP 14” och räcker för mig till vscode, Xcode och lite remote administrering osv osv.

1 gillning