Var byter man wifi-lösenord i Google Home?

Har tvingats byta lösenord på nätverket. Har ett Apple Home-hem där allt löstes enkelt men enda Google-enheten fixade inte detta (röstdeklamerar ljudligt att lösenordet är fel). Enl. Googles supportsidor ska man byta i appen Google Home (i mitt fall iOS-app) under Favoriter, men där finns hos mig inga sådana inställningar (inte någon annanstans heller vad jag ser).

Någon som vet hur man gör?

Tror du behöver nolla enheten, är så på min hub 2 i alla fall :thinking:

Menar du att den (i detta fall en högtalare från Harman Kardon) behöver ominstalleras som ny enhet, eller kan "nolla" i detta fall vara någon form av hård omstart?

Ah, på en sån vet jag inte. Men jag har den här menyn i min Google home-app, den har hjälpt mig tidigare.




2 gillningar

TBBT fan :heart:

2 gillningar

Jag hittade inga inställningar som på skärmdumparna (fanns inget nätverk synligt), ej eller som Google supportsidor sa. I själva appen Google Home är det lite Moment 22 med information jag redan förstod (jag vill ändra lösenord till nätverket och appen förklarar att jag inte är på samma nätverk, ja ja)…

Så även jag fick installera om enheten och då hittade den nätverket till slut med mycket möda. Nu är enheten med i matchen igen. :+1:

1 gillning