Var är jag?

Regler:

  • En användare åt gången frågar ”Var är jag?” och postar en bild från platsen.
  • Under dagen postar användaren fler bilder och ledtrådar.
  • När någon har gissat rätt får en annan användare ta över tråden med en ny omgång.
  • En användare får fråga ”Var är jag?” maximalt en gång per vecka.
8 gillningar

Jag börjar. Var är jag?

2 gillningar

Ledtråd: 6,5 km från Slussen.

Stockholm! :crazy_face:

1 gillning

Det måste vara mer specifikt för att räknas som rätt svar.

Här någon stans :slight_smile:

1 gillning

Ja, eller i ytterkanterna av den där ringen eftersom det är 6,5 km till Slussen.

Bang. Ingen aning..:grinning_face_with_smiling_eyes:. Men ser nybyggt ut och därför säger jag Bandhagen nära Trollesundsvägen..:grimacing:

2 gillningar

Vi har en vinnare. Fotade det nybyggda huset intill tunnelbaneperrongen.

6 gillningar

Vilken ära. Första vinnaren på en superdupersvår fråga..:sunglasses::sweat_smile:

6 gillningar

Trodde att det skulle ta längre tid och att jag skulle hinna posta någon mer bild. Men du har säkert kört förbi där vid något tillfälle och har ju koll på i vilket område jag brukar röra mig.

Din kommentaren på ytterkant i cirkeln gjorde att kunde man kunde "säkra" att det var i södra delen av cirkeln, annars hade den kommentaren inte kommit på det sättet då mittpunkten var lite norr om slussen.
Då var det värt att tänka till kring nybyggen i den södra delen av cirkeln. Jag har faktiskt inte kört förbi så jag har sett husen/et, men vet ju att man bygger där och att det är där du kan tänkas röra dig..:smiley:

1 gillning

Jag har hela tiden tyckt att det är en extremt ful byggnad men den såg faktiskt rätt trevlig ut i morgonljuset.

1 gillning

Ibland kan man göra tidsresor i Streetview. Det här är väl framsidan av huset i korsningen Mosstenabacken - Trollesundsvägen, för tre månader sedan.

Gör ett litet sidosteg åt höger i Streetview och du hamnar i korsningen som den såg ut för 13 år sedan.

3 gillningar

Går även att välja alla gånger de kört förbi från 2009 fram till 2022.

1 gillning

Ja, såg det nu, finns ny bild i exakt samma vy, men den äldsta är den som kommer upp mitt i korsningen när man ”promenerar”. Blir ibland ännu lustigare tidsresor när årstiden varierar :slightly_smiling_face:

1 gillning

Var är jag?

1 gillning

Inte är du i vattnet i alla fall. :thinking:

Det är sant! Finns en ledtråd i bilden som avslöjar namnet på badplatsen

Kvarnbadet, Vallentuna. 🕵🏻‍♂️

1 gillning