Vad står ni politiskt?

Sicken jävla idiot.

2 gillningar

Nu ska vi inte vara alltför hårda, det verkar vara oklart om personen som intervjuade faktiskt sa var hen kom ifrån. :relieved:

Nu har SvDs valkompass kommit. Den verkar inte ta och förvandla alla till Kristdemokrater som valkompassen [.] com

Däremot går det bara att svara att man inte har en åsikt i en fråga tre gånger. Jag förstår att det förenklar deras arbete med att berätta vilket parti ens åsikter stämmer bäst överens med.

Men att som ovan ta ställning till mer kärnkraft eller inte genom ja, lite mindre ja, lite mindre nej eller nej är ju en extrem förenkling av ett komplext problem där lösningarna inte är 1/0

1 gillning

Här blev jag inte Kritdemokrat…:pray:


Vad gäller frågorna var flera inte enkla att passa in i 4-alternativ. Systembolaget tycker jag dessutom missar risken att hela Bolaget hotas pga av EU-regler om man tillåter gårdsförsäljning.

1 gillning

Ja och nej frågor hade nog fungerat bättre om valkompassen bara valde mellan två partier.

Betaltest.

1 gillning

Betalvägg.

Nu får man leva i ovisshet hur man ska rösta. :see_no_evil: :hear_no_evil: :speak_no_evil:

1 gillning

Tänk att vi alla skulle vara med om den dagen då VänsterThor länkar till en betalvägg på Svenska Dagbladet.

Han prenumererar för att läsa Andres Lokko så klart.

När det är valår och det närmar sig så läser jag alltid partiprogrammen. Där hittar man mycket intressant. Hur många av er läser partiprogrammen, om man får fråga? :slightly_smiling_face:

Jag gör ibland, men tittar framförallt på omröstningar i frågor som betyder något för mig.
Det är lätt för politiker att säga att dom tycker något, men det är hur dom lägger sin röst i riksdagen som visar var dom faktiskt står! :slight_smile:

3 gillningar

Kan jag hålla med om. Men partiprogrammen är ju vad de vill genomföra om de fick chansen. Är nog intressant att läsa i de olika om hur man tex ställer sig till Nato med tanke på situationen just nu

Jag väntar med att rösta tills det kommer något att rösta på. :joy::joy:

1 gillning

Än så länge inget parti som knackat dörr och bjudit dig på vaniljsås hör jag.

1 gillning

Jag är vaken för lite lobbying. :joy::joy:

4 gillningar

Det kan jag hålla med om :slightly_smiling_face:

Jag har inte läst alla partiprogram och framförallt inte inför varje val. Lite minne har man ju kvar…:sweat_smile:. Men de flesta har jag läst.

1 gillning

Ännu en valkompass:

Tog DNs test


:flushed:

Tyckte jag mest hamnade på en plutt som ingen annan gjorde i de flesta frågorna och då blev det så.

Vad skiljer "för" och "helt för" liksom. Så hemskt mycket brinner jag inte för kärnkraft men jag är inte emot det heller.

2 gillningar