Vad står ni politiskt?

Till och med ditt batteri är rött.

3 gillningar

2 gillningar

Jag matchades också bäst med KD med 10% marginal till 2:an. Är det Ebba som snickrat ihop testet? Jag har aldrig sett så mycket stöd för KD öht tidigare på ett och samma ställe…

1 gillning

Blir du patreon så ser du avdelningen av bubblan där vi pratar jesusrock.

1 gillning

Nu får ni sluta dela valkompassen[.]com, alla som kommer till bubblan för första gången kommer ju tro att det här är kyrkans barntimme digitalt.

3 gillningar

Kyrkans barntimme minns man med mycket kärlek!

Samma här, jag gick på något sådant i ung ålder. Minns bara att man gjorde något i lera, oklart vad.

Jasså. Där jag tvingades vara hade de en svart docka, med handen utsträkt, lade man ett mynt där så tackade dockan genom att gunga med huvudet.

Seriöst?

På kyrkans barntimme i Ronneby hade dom en sådan svart gubbe som nickade med huvudet. Jag vart ditskickad när jag besökte gamla släktingar, varför jag skulle dit kunde ingen svara på, ingen i släkten är minsta lilla religiös. Det var på 70-talet.

Får lite scientlogivibbar! Betala för att komma närmre sanningen. Jag har en hypotes gällande den religösa stämningen. Hela Bubblan kanske är en täckmantel för church of Apple med tanke på hur många här som använder Mac och andra iProdukter? :thinking:

1 gillning

Som förväntat, MP hamnar lite för högt dock.

1 gillning

Japp, har du inte sett en sådan insamlingsbössa för svältande barn i Afrika?

Förövrigt hatade jag att vara på söndagsskola som det hette då, och så fort jag blev myndig lämnade jag sv. kyrkan som jag tvingades in i av mina föräldrar genom dopet. Därför döpte jag inte mitt barn. Hon har fått välja själv när hon blev stor nog.

1 gillning

Nix, ingen sådan i Hallabro!

Jag gick också i söndagsskolan som barn. Jag bad till gud om att jag ville ha en livs levande dinosaurie innan jag gick till sängs varje kväll. Det var när jag insåg att mina böner inte skulle uppfyllas som mitt förtroende för religion i allmänhet och högre makter i synnerhet grusades för alltid.

Hallabro ligger långt söderut. Träffade en tjej på ett scoutläger 1977, hon bodde på en ö utanför Ronneby, förstod inte ett ord av vad hon sade. Vi fick kommunicera på andra sätt.

Vad tycker du om detta, @Esse?