Vad spelar ni?

Försökte spela Minecraft med sonen men blev snabbt påmind om att den typen av spel gör mig kraftigt illamående (påminner om åksjuka). Känns som jag behöver kräkas.

Han får lära sig Minecraft på egen hand.

Verkar som att ni hittat till fel tråd, detta är VAD vi spelar. Inte vad vi INTE spelar :slight_smile:

2 gillningar

Räknas Stryktipset? :wink:

1 gillning

Beerpong? :thinking::beers:

Hoppade på hajptåget och köpte Vaiheim, haft riktigt kul med det i helgen.

Gjort av 5 svenskar och sålt 5 miljoner ex på en månad, grattis till dom!

1 gillning

Warzone och FIFA :muscle:

1 gillning

Spelat mycket Minecraft för kanske 8år sedan men sen inte spelat så mycket då barn kom in i bilden. Och på senare tid så har det mest varit spel som jag spelat med barnen som Roblox.

Men för någon vecka sedan så pratade jag med en gammal spelkompis som köpt Valheim och jag hade även läst en hel del om det, så för några dagar sedan så köpte jag också det och har spelar ~13h på nätterna och tillfällen då grabben inte använder datorn.
Jäkla kul spel med lite Minecraft känsla i själva byggprocessen men mycket bättre story och äventyr. För någon dag sedan så hyrde vi en server så vi kunde spela ihop och har nu varit ute på äventyr och dödat monster och byggt hus. När jag har läst lite på spelets wiki och kollat lite artiklar om spelet så förstår man att det finns massvis med timmar till att utforska världen och utveckla förmågor.
Längtar till helgen då man kan få tid igen till att bege sig in i spelets värld och jag har även börjat få ett jäkla sug på att köpa en dator till mig själv igen.

Har nog spelat ungefär lika många timmar.
Gillar att man hittar nya saker att göra, igår så byggde jag en lite hage och ägnade kvällen till att tämja 3 grisar och just innan jag stängde av var de glada, tama och det hade kommit ett litet grisbarn. :bacon:

1 gillning

Lördagsgibben!