Vad spelar ni?

Just nu avnjuter jag Horizon Zero Dawn - längesedan jag fastnade för ett open world-spe. Blev lite bränd på FarCry 3 och tröttnade helt på FarCry 5 men det här är så trevligt!

Man börjar som bokstavligt en liten plutt i en gigantisk värld och allteftersom en utforskar lär man sig nya färdigheter och få nya vapen som gör att tidigare starka motståndare inte har en chans. Rätt klassiskt iofs men balansen här är i det närmaste perfekt och detta ihop med miljön och alla skiftande vädereffekter som en mycket indragande story om både huvudkaraktären. Men framförallt gåtan varför mänskligheten nästan dog ut i någon form av apokalyps får många hundra år sefan som kanske har något med att det springer runt maskiner formade som djur överallt.

Vad spelar ni?

3 gillningar

Fastnat i Assassin’s Creed Odyssey som jag nu har ca 26 timmar lagt på under ett par månaders tid :slight_smile:

1 gillning

Stört billigt, blir nog ett köp!

Enda spelet jag spelar nu…

Warzone 100%

När vi skriver vad vi spelar får vi gärna skriva lite längre utläggning om varför, vad som är bra, vad som ev är dåligt och på så sätt kan vi ta lärdom av varandra.

@zinned Berätta gärna lite mer om Lux :slight_smile:

Edit: Ah hittade!

1 gillning

Spelar på iOS, väldigt lättsamt och enkelt casual-spelande.

Äger inte längre någon konsol eller liknande och med Fortnite borta från iOS så får det bli detta några minuter om dagen :slight_smile:

Är det multiplayer med folk från det därra Internet? Eller kör du mot AI?

Nope, tyvärr bara AI.

Spelar just nu ett av de spel jag först laddade ner till min första iPad. Draw Somerhingg.

Har helt snöat in mig på Final Fantasy XIV Shadowbringers :grinning_face_with_smiling_eyes:

Jag vågar inte börja spela FF igen, tiden bara flyger iväg!

2 gillningar

Ja det är galet! Skulle sitta en stund igår. Kollade på klockan och vips så hade 3,5h gått :see_no_evil:

1 gillning

Assassins Creed: Valhalla på PS5 :heart_eyes:

1 gillning

Oceanhorn: Chronos Dungeon

CS:GO ligger varmt om hjärtat efter alla år!
Sen blir det lite GTAV också när det passar!

Blev sugen på en Switch och Zelda så kanske investerar i en sån :slight_smile:

Final fantasy VII Remake finns tillgänglig för alla med Ps Plus (som jag för övrigt köpte ett år hyfsat billigt på webbhallen)

Det är så bra som alla säger. Synd att det inte är hela spelet och nästa del är ej ännu presenterad datum på.

1 gillning

Pubg mobile på min padda. Otroligt beroendeframkallande.

Poker ibland hos Svenska Spel men blir så förbannat uttråkad att jag lägger ner ganska snabbt.