Vad ska man ha för övervakningskameror?

Snackar vi Eufys moln då? Jag kollade aldrig utan tecknande mig på $29:95 om året direkt då jag tyckte det var prisvärt. Får jag plus poäng när jag använder appen här? :joy::joy:

Inte en aning, bara att kolla under händelser på kamerorna i appen.

Såg iofs att den här bilden när jag tittade så långt bak

1 gillning

Händer inte så mycket i ditt liv. :joy::joy:

Fast efter den bilden kom ju videon

Jag har en Synology Diskstation DS218Play

Edit såg att den inte kan har tillgång till Docker, så jag kan inte köra Scrypted på den. Merde...

Jag tycker Unifi Protect fungerar bra. Ingen månadskostnad då allt lagras lokalt(förutom hksv).
Problemet är om som @Curiosity nämner om Apple stänger ute olicensierade mjukvaror som Scrypted.

2 gillningar

Eufy var väl frikostiga med att låta andra se också :nerd_face::joy:

Var inte det Ring?

Finns det någon med månadskostnad med lokal lagring?

Så är det, men jag har bara eufykameror på utsidan så det spelar mig ingen större roll.

1 gillning

Eufys strömmar var helt öppna för vem som helst att komma åt.

2 gillningar

I mitt fall gör det inget. :joy:

Nej, du har 1TB i Unifi Cloud Key som räcker rätt länge, beroende på hur många kameror du har. Har själv bara en kamera för tillfället som rullat i 19 dagar och utrymmet är belägrat till 1%. Sen skrivs utrymmet över när den är full, även möjligt att byta ut till större disk.

2 gillningar

Samma här, utsidan struntar jag i. Mina innekameror går inte ens till molnet heller. De går till Homekit och är bara igång när ingen är hemma.

Kollade lite snabbt på några av kamerorna, verkar inte som någon av dem har inbyggda solceller, en anledning att jag gillar de nya Eufy kamerorna skarpt är att de har solcelssladdning ovanpå chassit, så man slipper bry sig om strömförsörjningen.
Har inte orkat än att läsa in mig på skillnaden mellan Solocam och CAm3 som har en basstation

1 gillning