Vad lyssnar ni på just nu? (2019–2020)

Åh, Alan Wilders Recoil. Trist att han slutade i DM, han behövdes där.

Bästa :man_dancing:

3 gillningar

Från tiden när In flanera fortfarande gjorde bra musik. :metal:

Senaste albumet är ju magi :man_dancing: men håller med dig, det fanns en tid då dom levererade konstant…

En av våra absoluta favoritjulsånger.

2 gillningar

Tycker senaste albumet är :yawning_face:

Sitter och DAMP-testar, då blir det bombastisk musik: https://open.spotify.com/track/3GJZLvGXaVszYdSBLMtJFX?si=OJBDLy0IQFSJuG6QvZMgtA

Bästa är ändå Jussi Björling - O helga natt.
Barndomsminnen när far slängde på den på LP-spelarn och ljudet strömmade ut ur hans hemmabyggda monsterhögtalare :heart_eyes:

Ultra var den sista bra platta de gjorde. Efter det saknar deras musik djup och själ på nåt vis - bara platt och trist.

För fyra år sedan ramlade jag över detta klipp på YT där Pharell Williams ger feedback till Maggie Rogers vad jag förstår var en musikstudent.
Klippet blev viralt och skivbolagen började att jaga henne.
Tre år sen släpps hennes debut album.

Inte bara en bra musiker men smart affärskvinna också.

Behind the viral storm, in other words, was a multidimensional person. A terrified one. So to reclaim what the internet had flattened, Rogers turned to the blueprints she had drafted while in school. She founded her own imprint, Debay Sounds, and brought a bound copy of her 20-page final thesis -- a business plan that went so far as to outline potential brand partnerships -- to label meetings. She also wrote her own contract, one in which she licensed her music to Capitol but retained ownership over all of her masters.

1 gillning

Amason – ”Santa’s Comin to Free Them”

2 gillningar

Little Peter Esse.

3 gillningar

Liam Gallagher – ”All You’re Dreaming Of”

3 gillningar

Bästa julskivan:

1 gillning

Här är en mycket bättre!:wink:

Nja. lite för seriös julmusik för min smak. :slight_smile:

1 gillning

Twisted Sister - A twisted christmas.

Det är garanterat oseriöst så det förslår. :laughing:

1 gillning

Tindersticks – ”You’ll have to scream louder”