Jag lyssnar på Crystal Vipers senaste album:
Jag är ett fan av Crystal Viper, men tyckte senaste albumet inte höll riktigt. Inte dåligt, men inte bra heller!
Wayfaring Dreamer tyckte jag var bäst på albumet. Lite lugnare låt dock. Jag vill att Crystal Viper går tillbaka till stilen dom hade på albumet Legends. Mera Running Wild stil då!
Jag kanske lyssnar in mig på albumet dock. Har hänt förut!
Har inte sett just den, men Tiny Desk är fasen grymt!
1 gillning
Väldigt mycket Blood Incantation för stunden - för de som är intresserade så spelar de på Debaser till våren.
3 gillningar
Ja, man vaknar till liv i alla fall!
Lite Death Metal rensar skallen! Jag är dock mera för old-school Thrash och hederlig Heavy Metal!
Men man vaknar till liv vilket är ett +!
Själv får jag gå på en old goodie med Celtic Frost och låten Circle of the Tyrants!
1 gillning
Lite lagom att ha i örenen när man jobbar.
1 gillning
Lyssnar på PJ Harvey och låten Big Exit. En av mina favvolåtar med henne!
Hörde låten första gången i en TV-serie. La Femme Nikita S05E01. Avsnittet heter Deja Vu All Over Again. Bra skit!
Kul med någon som har bra musiksmak här!
Massive Attack var ju i Göteborg i somras och repade en vecka inför sin turné. Då träffade jag Daddy G eftersom jag har en kompis som har en skivaffär med reggae och han kom förbi och hängde där några timmar. Skön snubbe!
1 gillning
Jag är en sk allätare och mitt musiklyssnande går främst efter humör och umgänge. Så länge det låter bra = jag blir på bra humör så funkar det Just Massive Attack lyssnade jag på på 90-talet men glömdes sedan bort men eftersom jag även är en nostalgiker av rang så dök det upp när jag satt och förkovrade mig i 90-talet i största allmänhet.
Vilken skivbutik i Gbg är detta, låter som nått man borde besöka. Bodde i Gbg i många år men under den perioden 00- och 10-talet var då jag kastade ut alla skivor tyvärr till förmån för mp3 o senare streaming, så några besök i skivaffärer var det sällan förutom Bengans typ.
Nu för tiden har jag ingen fysisk musik kvar förutom en liten kasettbandssamling(!) (ej dansband ) som dock ligger nerpackad pga utrymmesbrist. Barnen är lite äldre nu så lekrummet börjar bli mer och mer öde så lite lösa planer finns för att göra det rummet till musik/filmrum på sikt.
Skivaffären är främst på nätet och säljer uteslutande reggae. Vissa lördagar öppnar han för besök och det brukar bli ett gött häng där likasinnade kan nörda ner sig.
https://www.simmerdown.se/en/
1 gillning
Lyssnar lite på Minniva, norsk tös som heter Marit Borresen och gör mycket covers åt heavy metal hållet!