Vad köpte ni senast? (2021)

Nix jag har en ciggladdare gömd bakom panelen. Hade problem med den som följde med. Skaffade en med PD från Netonnet. Fick en ny av Brodit som jag inte testat än.

Kan nog behövas om man kör med laddningspucken. De flesta magsafe-hållarna för bil har starkare magneter för att telefonen inte ska lossna.

Byt till den svarta MagSafe-pucken som @Esse säljer :slight_smile:

Väntar fortfarande på leverans av min dock :wink:

2 gillningar

Den har nog fastnat i elektronikhögen innan för dörren :rofl: :heart:

1 gillning

Är det @Esse som driver den affären? :slight_smile: Då kanske han kan svara vad som gäller med Journeys MagSafe-hållare för bilen.

Journeys egen produktsida är det mycket luddigt beskrivet. Där skriver man att den laddar upp till 15W, att den är särskild designad för iPhone och att den inte är kompatibel med Android-telefoner. Men i sina kundfrågor på samma sida skriver de att de bara kan ladda 7,5W på iPhone och att 15W bara gäller för Android-telefoner (som de själva skriver inte är kompatibla). Man får intrycket av tveksam marknadsföring, låg seriositet och att man försöker sälja en Qi-laddare med magnet som om det vore en “riktig” MagSafe-laddare. Har givetvis ställt frågan direkt till Journey, men de har inte bemödat sig med något svar.

LifestyleStore drivs av svenska Journey-distributören Vendora Nordic där jag är marknadschef.

Utan att ha kollat lutar det åt följande.

Den laddar iPhone med 7,5 watt. Magneten är inte kompatibel med Android då dessa telefoner inte har någon magnet men om du lyckas lägga telefonen på den rätt så laddas den med 15 watt induktionsladdning.

Edit: Hmm, fast det står ju 15 watt iPhone… det här måste jag luska mer i.

3 gillningar

Det där sår ju väldigt intressant ut. Undrar om den är på mm lika stor som Apples? Bilhållaren är verkligen tight.

Jag började på företaget i september 1984, så 37 år denna månad.
Medaljen av 16:e graden var frestande men en guldklocka blev det.

2 gillningar

Ska bli spännande att höra om du lyckas få fram rätt info om detta. :grinning::+1:

Det är enbart Apples egna MagSafe som kan leverera 15 w, allt är annat är 7,5w , även om det är MagSafe och mfi

Någon som vet om det måste vara någon hemma när amazon kör hemleverans eller kan de ställa av paketen utanför?

Är du säker på det? Känns sjukt om Apple och Belkin gemensamt går ut och bluffar.

https://www.apple.com/se/shop/product/HPGA2Z/A/belkins-boost↑charge-pro-trådlös-3-i-1-laddare-med-magsafe-vit

Ja, helt fel av mig
Magsafe certifierade (mfi) leverar 15w medan magsafe kompatibla leverar som max 7,5w
Idag finns det bara Apples två och Belkin’s som är certifierade vad jag vet.

Synd att Apple öppnat upp för denna förvirring och att vissa tillverkare - som t ex Journey - inte verkar ha något problem med att utnyttja detta till att medvetet lura sina kunder.

Kan du förse oss med länkarna till produkterna? :pray:t2::grinning_face_with_smiling_eyes:

Jagat ifatt en Mini 6 256GB Stjärnglans, kan vara sista exemplaret i Skåne.

17 gillningar

jäklar va fint med den där svarta kanten u bilden. :heart_eyes:

Senaste iOS-feature. I iOS 16 blir det på alla fyra sidor.

3 gillningar

Var? De hade ett gäng olika när jag var på NoN i Ödåkra igår :stuck_out_tongue_winking_eye:

Steve har bestsämt att det ska vara så

1 gillning