Vad köpte ni senast? (2021)

Ni med Samsung ser inte vad som är bakom det svarta i bilden.

1 gillning

haha… tveksamt man vill se tomheten bakom.

Ingen annan heller tydligen. :joy:

Alright nu vet jag.

Den laddar 7,5 watt med induktionsladdning och 15 watt om du kopplar in den via USB-C-kabeln. Huruvida iPhone klarar att ta in 15 watt från den eller om det bara gäller Android är nästa test :slight_smile:

Nu hänger jag inte med, hur ska USB-C-kabeln kopplas, menar du? :slight_smile:

Kopplar man telefonen med kabel är ju billaddaren inte inblandad, hela poängen med produkten är ju induktionsladdning.

Hehe jag konstaterar bara att den har den möjligheten :slight_smile:

Är det så Journey menar skulle jag klassa deras marknadsföring som oseriös. :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Verkar inte ha någon “Made for MagSafe”-branding eller vara MFi-licensierad, så den laddar bara 7,5W med iPhone.

Apple själva skriver ju upp till 15W på sin MagSafe laddare så det är nog lite si och så när det kommer till laddning. Är inte Apple fortfarande ensam om att eventuellt komma upp i 15W?

1 gillning

Jag tar gärna del av marknadsföringen så skall jag se om det är dem eller dig det är fel på :smiley:

Belkin har nån laddare som är certifierad och laddar i 15 W.

1 gillning

Qi 1.2 från 2015 stöder 15W, Qi 1.2.3 från 2017 upp till 30W.
På Apples enheter som har stöd för 15W krävs MFi-certifiering (specifikt Made for MagSafe) på laddaren.

1 gillning

Två par pyjamasbyxor i ren bomull.

Med marknadsföring syftade jag främst på deras produktsida som jag skrev om i ett tidigare inlägg, där man skyltar med 15W-laddning och “särskilt skapad för iPhone 12 eller senare”. Först i den lite dolda avdelningen kundfrågor nämns 7,5W-begränsningen lite luddigt och att det bara är Android-telefoner som kan laddas med 15W. De skriver ju själva att Android-telefoner inte är kompatibla med hållaren, så varför skylta med hur snabbt dessa kan laddas?

Helt uppenbart att man försöker lura kunderna att tro att den kan ladda iPhone trådlöst med 15W, precis som Apple-certifierade MagSafe-laddare. Om det nu är så att man inte försöker luras är man bara sämst på kommunikation.

Eller är det mig det är fel på? :slight_smile:

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: iPad mini (2021)

Hehe nej den sidan är otroligt rörig - till och med jag har missuppfattat två gånger nu - den har ju ingen USB-C-utgång. Bara ingång.

Jag tror det är ett fall av att den som skrivit produkttexten inte kan teknik. Jag skall ta tag under och se om vi kan få en ändring.

1 gillning

Ja, känns ju dumt om ett teknikföretag använder folk som inte kan teknik för att kommunicera.

Tror jag kommer att välja en annan billaddare än Journey, även om den också bara klarar 7,5 W känns det ärligare. :slightly_smiling_face:

Att de inte kan trknik får man väl ha överseende med. Men de bör ju ta reda på det.
Tror kanske inte att marknadsfolket på Boring kan flyga hela bunten :smiley:

Så är det nästan alltid på marknadsavdelningar - kommer ofta frå skönhetsbranschen.

Är det så eller skämtar du?